sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:151

בלתי-רגיל, כוח-דמיון מיוחדים : יסודות מהרבה מורכבת ה׳ציונית" האמונה באיכות . והניסיון, המחשבה עזות היש"- "ביטול יכנוה לועגים אלף אשר מהמציאות, כוח-הפשטה נטייה של קורטוב באמת כאן יש ואולי — "אוואנטוריסמוס״ בשם לה יקרא הלועג אשר קולומבוס ועד רבנו ממשה והמגלים, גדולי״הבנאים נפשות את שיצרה זו לאוואנטורה, יהודי לאמור, — ומסויים מושלם יהודי הוא הציוני - - - - - - - • • • האנגלי רודםססיל ועד מנהלת מפלגה כל מיעוט . הוא ומסויים מושלם דבר כל מיעוט . : לאמור — יוצא-מן-הכלל רוב אתמקבלת היא ולפעמים כולו, לעם פונה היא לפרלמנט הבחירות בזמן מיעוט . היא פרצופה את להקריב לה ואסור תישאר׳ ומיעוט היא מיעוט כשלעצמה היא אבל הדעות ; כלל-האומה . של והתפל הפושר המרק בתוך — והמיצים החריפים סמיה את ולהמס המובדל ) 1925 . 8 . 27 ״הארץ״, ( ״הסוכנות״, ¥ הצעד את ועשו הגולה, מחיי עצמם שניתקו מאנשי□ המורכב ביישוב, אפילו בדרכם, שניצבו הקשיים כל אף על לבנותה למען למולדת עלייה של המהפכני : בטהרתו הציוני ה״גזע" את ז׳בוטינסקי גילה לא ברובו, בו, אפילו וגם הם, ציונים הלא כי — ידועה במידה — פעיל ״גזע״ בן הוא גם היישוב כמובן, לנצח . הביצות יושבי של הנפעל ל״גזע" להשוותם אסור ; בגולה נשארו ולא ארצה עלו הרבה "דייגו" . — יותר ולא ממצרים הוציאונו אילו : כתוב הלא ומידה . מידה יש ואולם אשר כמות ויש חומה, לפוצץ תספיק אשר כמות יש : אבק״השריפה של בכמות תלוי . . . תרמילו את הריק כבר הזה הציוני שהדור לי, נדמה לפעמים תרנגולת . לפצוע תספיק אל ואין לנו, לאתעלות-השוק של הדלוחים המים פני על כשבר-עץ הוא נסחף עתה לדבר . מי ) 1929 . 5 . 24 היום״, "דאר שברוח״, ״גזע במקור . עברית ( נכתב ¥ ובעניינים המדיניות בתוכניות דווקא ולאו הפסיכיקה, הבדלי של בפריסמה לבין בינו המתמיד הקונפליקט של מהותו את ז׳בוטינסקי ראה בלבד, המעשיים : יתירה בחריפות זו להרגשתו ביטוי נתן פרטי במכתב הציונות . מנהיגי שאר מבחינת צריכים, היינו שלנו, התוכנית על העכשוויים המנהיגים חתמו שאילו מסכים, בינינו העיקרי ההבדל אסון . משום בכך היה אולם שלנו . האופוזיציה על לוותר ההיגיון זו אי ! ( כמובןו,יושם לי שיש נמעט לעיתים, הפסיניקה, , זוה ," . בתוכנ ננו , א 0 בע ל הטיפוסים על לי נותב אתת מיסתורי . הביל-גזע בפני ניצבים שאנו נייחת ) , אלא מין עם נמנים שהללו התרגשה . לי איו אם " ינ : ייש ב לפעמים נפגשים בתם המנחילים, הומי- כל של עשיייות תשע לגני "יי, א ", " ^ , . ל, . , נו ״ א מאשו , א״ו גי ,ל, א " ישרים נחמיים הם מתם ינים מבחילים, נולם לא כמונו . העכשווית . התנועה של הקצונה 151 שכרוח גזע

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help