sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:149

כזו תודעה רק לחשוב אפשר עילאי גזע של כסימן לפיכך, יתרון-רוח . של שליטה גם - - - - - - נתערערה . ולא חזקות, התנגשויות בפני רב זמן לעמוד כוח שעצרה עליונות, של צריך כול ראשית ונחותי-דרגה ) , עילאים גזעים שקיימים נניח אם ( כמובן, עילאי גזע ברברבנות לא וכמובן, כול, בפני העומדת גאווה בו טבועה הכרה-עצמית ; בעל שיהא גזע בשביל עצמו . של ערכי-רוח כלפיכבוד של ביחס איתן, בכוח-עמידה אלא תתבטא, מאוסה זר, יסוד של מרותו את נשמתו ועל עליו מקבל שיהא כך, על המחשבה עצם כזה, - - - - - - אורגאני . מיאוס עליו אהבתי שלי עמי את כמובן, שווה . במידה וכשרים בערכם שווים העמים כל בעיניי, שיעור- את להשוות נתחיל אם אולם, יותר" . "נעלה בעיניי אינו אך העמים, שאר מכל יותר לי : אשר קנה-המידה על גם לך, דע אעמוד, ואז בקנה-המידה . תלוי הכול יהאהקומה, לקח", לו "לתת אי-אפשר אך להשמידו, שאפשר מי ברוחו, יותר שאיתן מי — יותר נעלה ההיסטוריה צווארו . על זרים כשעול אפילו הפנימית, עצמאותו על יוותר לא שלעולם מי עודנו רבים, כה יובלות מקץ וכעת, — קשה-עורף״ ״עם במלים נעוצה ראשיתה שלנו, ולא לעולמים ; ירוסן שלא גזע — אנחנו נכנענו . לא עדיין מתמרדים, עודנו לוחמים, ) 158 ; 154 — 153 ׳ עמ ( שם, מזו . נעלה אריסטוקראטיות ידעתי ¥ הגזע, נושא אל חזר ז׳בוטינסקי, על-ידי שנתחברה האחרונות, הרשימות באחת של בידם עלה שלא מיוחד-במינו, עברי גזע של קיומו עובדת את הדגיש והוא : לטשטשו הגלות נדודי כל וערכו טיבו מה ומסובכת : מורכבת שאלה עצמי את ושואל הצד מן ומביט יושב אני העברי ? הטיפוס של האסתיטי אין "הלא : זה מסוג שאלה כל על לענות טיפשי הרגל אצלנו נוצר האחרונות בשנים זה . . . ״ מזיגה הם כולם אלא טהורים גזעים אין ובכלל טהור, גזע איננו כי יהודי, טיפוס בני ואנחנו — יסודות כמה של מזיגה הריהו גזע שכל ספק, אין פטפוט . — אבל אמת, העשירה אולי הרינו הגלות, תולדות את בחשבון להביא ובלי התנ״ך לפי גם ישראל, לתרכובת דומה שלנו שהתרכובת אומרת, זאת אין אבל ; התרכובות יתר מכל ורבת-הגונים הוא גם ו״אוויר" שונים, יסודות של תערובת הם — ״מים״ הרוסית . או הגרמנית תכונות לו ויש ברוך-השם, יהודי, גזע שיש ברור לחוד . ואוויר לחוד מים אולם תרכובת, הידועים דברי-טעם, לפסול הנטייה בכלל היא שטות בדם . המושרשות ו״רוחניות" גשמיות היהודי הטיפוס בגבולות - במינכן . לרעה שנוצלו מפני ורק אך ומעולם, מאז והמקובלים ועוד ; ועוד תימנים ספרדים, גאליציה,גרמניה, ליטא-וואהליניה, — ואגפים ענפים יש שלא מסויים אחוז ספק, בלא ויש, ; העור בצבע הגולגולת, במבנה בקלסתר-הפנים, הבדלים הטיפוס הוא והכלל יוצאים-מן-הכלל, אלא אינם זאת ובכל למשקפיים ; בעד גם תכירנו פומפאדור . מאדאם בתסרוקת ולא צבאית בתלבושת לא יטושטש שלא העברי, ) 1940 . 4 . 2 ״המשקיף״, לחוף״, חוף ( ״בין גזע 149

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help