sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:147

את בהכרח נותנים בפסיכיקה ההבדלים כן ועל לייצור" עליון כלי היא ר»פסיכיקה בהינתן הכלכלה . בתחום וראשונה ובראש •האדם, של פעילות-החיים תחומי בכל אותותיהם היו — היסטוריה, קרקע, הארץ, שטח אקלים, — התנאים כל שאר של אידיאלי שוויון המיוחדות, תכונותיו המשק" טיפוסי אם ומה . . . שוגים משק טיפוסי יוצרים ״גזעים״ שני אחת על ה״גזעית", הפסיכיקה של חותמה בהכרח בהם טבוע וכו / הסוציאלי המשטר התרבות — ובקיצור התחיקה, אף ובמידת-מה הספרות, הפילוסופיה, הדת, וכמה כמה ובולטת ברורה הלאומית הפסיכיקה לבין בינה הבלתי-אמצעית הזיקה אשר כולה, הרוחנית - - - - — מזה . ערוך לאין אינם אלה כל — משותפת היסטוריה דת, לשון, חבל-ארץ, אומר : אתה כורחך על וחשיבות להם, עצום ערך אלו תארים אכן, בלבד ; תאריה אלא אומה, של עצמותה המשגב לאום, של עצמותו אולם הלאומי . הקיום יציבות בשביל להם נודעת יתירה הרכבו של המתכון המיוחדת, הפיסית תכונתו זו הרי לייחוד-דמותו, והאחרון הראשון הגזעי . השאלה מתנסחת למעלה ) שציינתי ( במו הפוליטיקה בתחום בלבד . המדע בתחום ודאי, קביעת לגבי המכריע המומנט — וחכם-המשפטים המדינאי בעיני מעיקרו . שונה ניסוח העובדה . הפסיכי המומנט ורק אך הוא במחלוקת, השנויים במקרים הלאומית ההשתייכות בנקודת לפעמים בוחרים ופסיכולוגים פילוסופים גם אכן, לאומית . תודעה-עצמית של דעים : תמימי בולם — וכו׳ ילינק, בלונצ׳לי, מונצ׳יני, פרבל, לאצארוס, רינאן, זו . מבט החיים של ובצרכיםבעובדות רק לא המתעניין החוקר, בעיני אך רצון . היא אומה בסיבות-הראשונות גם אלא הפסיכיים, החיים של בתופעות או היום של הפוליטיים בהיסטוריה, שמקורן קליפות מיני כל משיוסרו חשבון, של בסופו הרי האובייקטיוויות, הגזעי . גרעינה כדי ה״אומה" תצטמצם חוץ, בהשפעות שמסביב, בטבע באקלים, ) 130 — 129 128 1 עם׳ ( שם, * כולם הגזעים יתמזגו הנראה-לעין בעתיד כי הסברה, את שלל ז׳בוטינסקי עצמיותה את לנצור תתמיד אומה שכל ניבא, הוא אחת . גזעית לתערובת להשפעת-הגומלין הודות דווקא ושמא אף, על _ המיוחדת תרבותה את ולטפח : ז׳ של בעיני-רוחו תמונת-העתיד נצטיירה כך התרבויות . בין שלום של באווירהלאומית . עצמיות נל של כמותה . מיתה לא שעוד מפוארת, פריחת יהיו אשי העמים אשיי המקורית . העצמית היצירה פ-רות של הילופי - גומלי ! אגב ושלווה . היורות בלב זכרו גם יישמר לא לכן . יזכה שלא ימי ההם . המבורכים הזמנים עי ויגיעו אכל . מעלליו פרי את בכתפיהם : מושכים כשהם עליו יאמת ם , המלומד ןוק הנאים ¥ 147 גזע

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help