sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:143

אלא זה אין אולם פאראדוכס . כמובן, היא, הגולה שלילת כפרי בגולה סדר השלטת החוט אלא אינה הציונות וכל ציונות . שנקרא הכללי, הפאראדוכס אותו של פרט הבאנאלי, ההיגיון מבחינת יהודי . עם שנקרא העיקרי, הפאראדוכס אותו של העיקרי להפשיל אנו רשאים פחות ועוד להתקיים . בכלל רשאים אנו אין בפאראדוכסים, הבוחל אנו שאם להוכיח, קל הפורמאלי ההיגיון בעזרת חיי-חברה . ולבנות השרוולים את תחייה, לשם בריא חומר לנו יש ואם ארמון ; מהרקב נבנה לא הרי בגולה, באמת נרקבים כרכורי-סרק הם אלה כל וכר . גלות אינה הגלות וממילא נרקבים, שאיננו הדבר, פירוש בכפיפה דרים הריאליים בחיים היהודית . החידה לגבי יפה כוחה שאין שטחית, מחשבה של ולשוא ההיסטוריה . סוד זהו — דרים הם כיצד וההתנוונות . התחייה הקטבים : שני אחת תנועתנו תוכנית עליו ולבסס זה ב״פאראדוכם" להודות מחובתנו לגלותו . מוחנו את נייגע באהד יעביר ביהדות, החיוניות בחותם שטבוע מה שכל הוא, משא״נפשנו : למשל להבא . לפי אולם הגולה . עפר את מחוצנו שינער כלומר, שלו, לבית-היוצר מרצו את הימים שהוא מייד, נבין אז אותו . לבדוק וננסה זה "עפר" קומץ האדמה מעל נרים שעהישנתכופף, בתבונה . בו נשתמש אם פורה, להיות עשוי הוא ולפיכך רבי-ערך,אורגאניים חומרים מכיל ביסודו אולם ומוסרית, גופנית מבחינה חיינו את שהרעיל איום, מוסד הגיטו : את ננתח להיפך, או, לטפח . יש — אחרת בצורה — זה ועיקר התבדלות . של בריא עיקר מונח לידינו מסרה היא אולם מוסרי . סרטן בספק, מוטלת שאינה מחלה, : ההתבוללות את נקח כל על לחלום אפילו יכולים היינו לא שבלעדיה זמננו, של התרבותית התחמושת כל את את היהודי, של הפיסית הפאסיוויות את הפחדנות, את למשל, נקח, או שהיא . בנייה בתנאים אולם לפורעים . ועידוד ליהודים חרפה זוהי ; פוגרום על כתשובה האפל״, ״המרתף החלש . המיעוט התגוננות של ביותר הנכונה השיטה — אתם רוצים אם — זוהי ידועים סוף . בלי עד וכך הנקודות שתי והריכוז . הפיזור אחת : גדולה ומטרה אחת גדולה צרה יש בחיינו זה, מכלל ליוצא מחוץ אולם הליכתנו . קו את קובעות לבנה, ■ואחת שחורה אחת הללו, להועיל . העשוי גרעין יש דבר בכל לבן . כולו או שחור כולו שיהא כלום, בחיינו אין ומופשטים ישרי-קו יחסים בשביל שנוצרו חד-צדדיים, מונחים לנו להקנות היא שטות האיתן היסוד את פניו על להפוך שואפת ; היא מהפכנית תנועתנו זרים . עמים שבחיי שכן היא, שמרנית תנועתנו זה עם יחד אולם הגולה ; את — היהודי הקיום של והמוצק להועיל . עשוי עדיין שנה, אלפיים במשך אצלנו שנצטבר האוצר, באותו קטן דבר כל לגנאי : או לשבח היא אם הפוליטית, הטרמינולוגיה לכל בשבילנו ערך אין לפיכך הוא מורה-דרכנו ועקלקל ; גמיש אלא ויציב, ישר אינו ואסור מותר בין הגבול אצלנו זה . לצד ופעם זה לצד פעם נכפף המקל אותו חוש-המידה . אלא "ספר-העיקרים", לא האורתודוכסיה, הז׳ארגון, ההווי, פולחן הזעירה, ההתיישבות העצמית,ההגנה שיווי-הזכויות, לצעוק שצריך רגעים, יש רע . לעיתים טוב, זה כל לעיתים — סוף בלי עד וכר החלוקה להזכיר שיש רגעים, ויש הבורה ! " השליכוהו הוא, פאטיש שלכם "הקדוש לאנשים : גולה 143

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help