sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:358

בסשך נם זדה . עבודה סיסמות הכל . הלומות תוהו . צללי אחרי כמונו איז שבלעדיה□ הרוחניים, החרב מתרגילי הרבה בינתיים מתחת ושמר צבר דרכו ואת המזרח בצעדינו ובתיווכו ספרדי גם כי 1920 . 3 . 19 ״הארץ״, והבחירות״, ״הספרדים במקור . עברית ( נכתב ­ נסע תנועת" . מפסידה אחד . מצד הלאומית . עמדתנו לכל דג "ק ם , א , פנ 0 ה ל ישוא ■ ’ "י ", אתיו על רכים יתרונות לו ש י ש יםוי , ב 1 ש " , ו 1 ין| ןי 0 י על T“ ״ * . יי™ לא '״■ ” נל 0 לא- ’ ״ “ י׳ «״י יליי-ל-״ ד-נני . נפש, ג - • - רדף לא וגם כמונו, . - - שכח ואם--כי ונח, נם דורות, ואולם - והוקהתה, חלודה העלתה חרבו וגם הקיום, במלחמת לנצח את הוא יודע זה, ומלבד ללא-הועיל . בזבזנו שאנחנו עסיסים, לאפר בנסיונו השתמשנו שלא שהפסדנו, ההפסד את להעריך ואין ולשונו, למאוד, השפעתו חשובה שפתנו השלטת בשביל גם במזרח . הראשונים השתמשה לא אלה בכל ז׳ארגונית . שאיפה כל נגד חיה מחאה הוא הלא עברית, יודע שאינו הספרדי . גם הפסיד אחר, מצד הפסידה . ובזה בלתי-מספקת, במידה אם בלתי תנועתנו והמערב מהצפון אתנו שהבאנו הטוב ואת ליבנטינית, השפעה בצל שקוע במקצת נשאר למד . לא באי החוטאים האשכנזים, האחי□ על כבדה בהאשמה ז׳בוטינסקי יצא מכאן : ובהתנשאות משוועת הבנה האשכנזי . ורק אך האשכנזי . פקפוק : כל בלי עונה אני הזאת השאלה על ז אשם מי רו ^ י_ו "אינם ואת "אי״אפשר", את הרגילים, הטענות כל ואת התירוצים כל את שמעתי לאיזמיר שנים יובל לפני כשבאו האליאנס, אבות פטפוטים . לשער" . . . יכול "אינך וגם ואף-על-פי-כן כיום, פה אנחנו שמוצאים מזו יותר הרבה "זרה" סביבה שם מצאו ולקושטא, כלי-עבודה בניה בידי ונתנו עיניה את פקחו עליה, השפיעו הזאת, הסביבה לתוך חדרו ידעני שלא חבל, אך מטרותינו, אינן האליאנס מטרות הקיום . למלחמת חדשים וכלי-נשק אבית הצליחו מדוע — הזה ההבדל סיבת גם ברורה ולי בדרכה . ללכת אנחנו גם אמיתיים■ בני-אירופה היו הם היא : הסיבה אנחנו . הצלחנו לא שבו במפעל, האליאנס סכני׳ תרבות-למחצה חצי-אירופה . המזרחית, אירופה בני אלא איננו ברובנו ואנחנו יהודי הדרומית . אחותה על בהרבה עלתה לא הצפונית הליבנטיניות מקום ; בכל היא קרקע' שבטי בין לעבוד אנגלי מיסיונר הולך שבו רוח, באותו מזרחה באו בזמנם צרפת יחד אנחנו, ללמד . והתחילו התקרבו אם כי העליונה, בתרבותם התפארו לא בתולה : גאוור■ מין ומגליציה מרוסיהאתנו הבאנו הגלות׳ ושנאת השחורה הקיסובירוטקה עם לבני-בלי-תריות אותנו גם יחשבו שמא מוגזם, פחד מין שנתעשר, עני גאוות — מזוייפת עצמי . ביטחון חסרון חצאית, תרבות של אופייני סימן — \ ? ם ) המזרח ( עדות ספרדים 358

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help