sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:135

היסוד שבו, והאינטנסיוויות החידוש מבחינת לצבאיות, החינוך היה ואמנם היהודי ברחוב נשמעו מעתה הבית״רי . הנוער את ביותר והמאפיין הבולט : רבים לבכות הרעיד שצלילו חדשות, זמירות לקריאת-הגיום . מוכן העומד חייל האומה . חייל הוא עלמה, או בחדר צעיר, עברי כל היכונו פחד . ידע לא וליבו למלחמת״ההרים, החזקות וזרועותיו בפיו, ועתידנו עברנו שפת למדו שריריכם ואת אוצרותיה ; כל ואת הלשון את בלבבכם קלטו האלה . התעודות לשתי מחר . מפעלי-גבורה ואולי היום׳ משחקי-גבורה — גבורה ) 363 עט׳ "מכתבים״, כרך תרפ״ז, באדר כ״ה בוולוצלאווק, העברי לנוער ( מכתב ¥ כל-כך, מפליא זה אין אולי זה, מכתב של הנמען שלמקרא נעיר, ( בסוגריים ללחי׳י וגם לאצ׳יל נם הזמן, בבוא צמחו, ולוצלאווק, בפולניה, עיר שבאותה מפקדיהם . ) מטובי כמה לסכנה גם ער זיבוטינסקי היה הגופנית, הגבורה להאדרת כמיהתו כל עם הראשית למפקדה במכתב במקומה . ושלא לצורך שלא — בה בשימוש הטמונה : כך על התריע בארץ-ישראל בית״ר של מתאמצים שאנו החדש, הרגש באותו למשול חברינו למדו לא שעוד כן, גם לי ונדמה אבל אותו, רכשו כבר הם זה רגש הגופנית . הגבורה רגש — החדש העברי בלב לנטוע אמצעי שאין ובזמן, במקום אלא להתפרץ לו אסור די-צורכם . בו למשול למדו לא עוד מקרי למשל, כמו, לאומית, בגידה מעשי לסבול אנחנו מחויבים כי אגיד, לא אני גם אחר . שימוש מלבד הזה הפומבי הכיעור נגד אמצעים ויש יש אבל בפרהסיה . שפתנו השפלת קודם המוקדש מתן-יה, קודש, הוא כוח-הזרוע שגם להבין, צריכים חברינו בכוח-הזרוע . בקדושה להשתמש ואסור ולשדוד, להרוג הקם השונא, של כוח-הזרוע נגד עמנו להגנת כול עצמו . עמנו בקרב בפרט לחינם, זו ) 18 / 2 1 / 2 א מ״ז , 1928 . 11 . 2 ( ירושלים, ♦ האנגלי אותו אתנו נסע לו : אחד מצד להבין . יכולתי לא מימי ז עז-לב או הישראלי הוא הפחדן ספק, אין — חלילה אסון אירע ולו מולדתו, צי בספינות רצה שלא זה עתה, זה שהזכרתי בן-יפת העברים משכני אחד כל שלא ספק, שאין כמו בהלה, של סימן כל בלי בשקט, מתנהג היה כי שאין נוכחתי, נסיונות מכמה — שני ומצד הגובה״ . ״על נשאר היה הגבירות ) על מדבר ( אינני ז מדוע גופנית . בסכנה הכרוך ריסיקו מפני גס כבן-יפת, מידה באותה ריסיקו מפני נרתע יהודי לעצמו משער איננו סכנה, מפני מפחד שאינו אדם — חוסר-דמיון הריהו שחוסר-פחד אומרים, עלילת הזה, הקטרוג נפלט לא עוד ביותר הקיצוניים שונאי-ישראל מפי גם אולם : הסכנה את עזות - או ועצבנות, פחדנות — לגמרי שונים מושגים שני בין להבדיל יש ושמא — העדר-דמיון . נכנעות כלומר ב״רוח", אשר תכונות הן והעזות הפחדנות אולי בעצבינו . לשלוט והכישרון הלב דורות, מתריסרי ירושה של עניין הגשמית, הבריאות עניין הם "עצבים" אשר בעוד לצו-הרצון, יבריאונו . ושלווה ביטחון חיי של דורות ורק ) 40 . 4 . 2 ״המשקיף״, לחוף״, חוף ( ״בין גבורה 135

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help