sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:23

הכלכלי, לאוואנטוריזם פניה תאיר ההצלחה שגם בטוח, היה הוא אבל הכלכלה . ה״פילוסופיה" את מכשולים . מפני להירתע ולא להתעקש נושאו ידע רק אם : 1932 בשנת ז׳ פיתח ככר זה ממין כלכלית שיטה של בענייני יותר, רבה במידה אף ואולי אלא, הפוליטי, בשטח רק לא אפשרי אוואנטוריזם אוואנטו- שולל . להוליך המבקש לזהולא ישר-דרך, לאוואנטוריזם כוונתי כמובן, כלכלה . עבודה למצוא הרוצה היישוב,מן אדם הכלכלית . ליצירה עצמאיות דרכים המחפש ריזם אשר עד ממתין והוא , 181 או 33 הוא מספרו הממתינים . של הארוך בתור מתייצב כלשהי, אין בתור, נעמדים אינם הם כזו : משיטה נוחה דעתם שאין אנשים, ישאולם זמנו . יגיע תרים הם והמתנה . בתור עמידה על-ידי להשיגן שאפשר פרנסות על כלל חושבים הם שלהם כוחותיהם את ומעמידים עצמאית לדרך אפשרויות מגלים מתבוננים, סביבם, - - - - - - - למבחן . אולם מעטים . לגבי רק בהצלחה מסתיימות כאלו כלכליות הרפתקאות — ברור אמיתי כישרון בקרבם החשים אלה, של רק סגולתם זוהי שבחול, דבר אינו אוואנטוריזם דומה גויים או יהודים קהילת כפר, עיר, של או עם, בני של הקיבוצית פרנסתם ליישומו . כאן, פעם כלח מעט אולם בלבד . ממלח מורכבת להיות עשויה אינה סעודה גם לסעודה : כלל . יזיק לא שם, פעם ראשית, — כלכליים הרפתקנים בבחינת כלל בדרך היינו היהודים כשאנו זמנים, היו מן רגלינו את ודחקו החקלאות מן שהרחיקונו כיוון ברירה . בידינו היתה לא כי על מנחם-מנדל — היתה והתוצאה ועצמאיות . חדשות דרכים לחפש התחלנו הגדולה, התעשייה הרוכלות באמריקה נולדה זה ממצב אולם ! יהודיים פרנסות-אוויר בעלי של המון אותו וכל — בארצות-הברית, יהודיים גבירים של קטן לא למספר ויסוד התחלה ששימשה היהודית, יהודית . כלכלית עוצמה של למצודה שהיתר ! מוכנים, בגדים של התעשייה ואותה ) 165 , 164 עט׳ למדינה״, ״בדרך כרך . 1932 אוואנטוריזם״, על ( ״עוד ¥ החלוצי□ שדווקא כך, על תמיהתו את להביע שלא יכול לא ז׳בוטינסקי "והרי, כלכלית . הרפתקנות של סימן כל לארץ עליית□ ע□ גילו לא הצעירים הריהי עצמה והציונות ; ההרפתקן של בן-דודו הוא חלוץ דבר, של לאמיתו ציוני, חלוץ להיות כדי העולמית . ההיסטוריה של ביותר הגדולה ההרפתקה ) . 165 עמי ( שם, דמיון״ של קטנה מידה לפחות לאד□ תהיה כי הוא, הכרח בתור, בשקט ה□ מתייצבים לארץ, מגיעים החלוצים כאשר י למעשה קורה ומה מדוע בהתיישבות . או בעבודה אותם לסדר הציבורי התקציב שנמצא עד מחכים אחרות בארצות איכרים ליישב ניתן מדוע ן משלהם יוזמה כל מגלים אינם הא□ ז ארץ-ישראל לגבי קבעו שהמומחים המחיר מן כמה פי מועט במחיר העלות בגלל — לרשותנו העומדות מעטות אדמות אותן במו-ידינו נפקיר י עלינו המקובלת ההתיישבות שיטת של הגבוהה כלכלי אוואנטוריזם 23

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help