sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:130

את הפרטיות, הנאותיהם את לקפח הונם, את זה בתהליך לאבד בגורלם יעלה לאין-מספר טראגדיה תעשה אל-נא תלך, אם אך תלך . אל — רוצה ? אתה אין וחייהם . בריאותם המעמדי . האינטרס את גם הכול : להקריב ההיסטורי, ההכרח מן יוגענד" ; ® בית״רישער פאר ב״זאמעלבוך מובא ; 1927 ( ״קלאסען-פראגען״, ) 175 — 174 עט׳ למדינה״, ״בדרך כרך ¥ הסוציאלית, המעבדה אתלהשתית ז׳בוטינסקי ביקש עיקריים יסודות אלה על בחרנו זו, שאלה על להשיב ז׳ ניסה בה□ הרבים, הכתובים מן ן משתקום הלאומית, העובדים הסתדרות של לוועידת-היסוד שיגר אותו במכתב-ברכה, חברתית תורה לגיבוש רעיונותיו תמצית מעין מצאנו זה במכתב . 1934 בשנת לאנושות וגם לעמו סוציאלית גאולה בכנפיה תביא כי קיווה אשר חדשה, : הדוויה הנביאים . דור לפני עוד חברתי . ליושר התשוקה היא ישראל נשמת של היסודית המהות געגועי-נצח הזאת הנשמה הביעה הראשונות, ובאגדותיה בחלומותיה היוולדה, מראשית "המצב עם העברי הרוח השלים לא פעם אף הנה, ועד ילדותו מימי עולם . של לתיקונו ולשפרלתקן בזכותו דרש זה עם יחד אבל יוצרו, לפני ברך כרע קודש בחרדת הקיים" . ארץ המשתף סולם חזה ורע" ; טוב "דעת מפרי טעם הגבוה, האיסור למרות היצירה . את וברודים" "עקודים על הנאיווי במשל יוצר . הוא בן-אדם שגם הגאה, לרעיון סמל — ושמים נאבק הבורא עם האנושי ; ההרהור לממשלת הטבע את לשעבד לימדנו — יעקב בצאן שרית "כי — ״ישראל״ התואר את לו ורכש היבוק, מעבר על-יד יעקב פנים-אל-פנים, דין ואת "שבת" דין את דינים ; ותיקן מדינה לו בנה אחרי-כן ותוכל" . — אלקים עם המגינה החוקים, שיטת אותה כל ונתפתחה צמחה הזמן, מהלך עם שממנו, זרע, — ה״פאה" ה״יובל", חזון את גם בזה, די ולא המחוסר-עבודה . והאביון העובד הפועל זכויות על בימינו ערכו כל שאת ונשגב, עמוק רעיון ודור, דור בכל החוזרת סוציאלית, מהפיכה של רעיון החברהשחרור : כולם לתורת עקרונות ושני נביא, אחרי נביא והקים בנינו . בני רק יבינו ( כאשר בעבר שאיננו הזהב", ב״תור לאמור, — ב״משיח" והאמונה והדלות, הרעב מחרפת בונהו . תהיה אתה בן-אדם, ואתה, בעתיד, אלא ורומא ) , יוון — בני-יפת האמינו חדורהנהו לתחתית״תהומות״מצפונו שעד כמוהו, אין העולם . באומות כישראל אין "בצלמו חברה רוחו, כפי חברה בו שייצר בית, לו אין אבל חברתי . ליושר הצמא אותו - הסוציאלית האמת נושא לתפקיד שנבחר העם המיוחד . המצפון אותו של ובדמותו״ כי דוגמה, על-ידי ולא בעל-פה מטיף נכרים, באוזני רק רעיונו את המטיף נע-ונד, הריהו העמים . לכל מופת ציבור הלאומי, ציבורו את ויסיים וישפר יבנה שבה "מעבדה", לו אין אחר עם בידי יעלה כי מאמין, אינני אבל והציבור, הכלכלה למדעי מומחה אני אין בצפון, — שונות בארצות נסיונותיהם את עתה רואים הננו המופת . ציבור את לברוא __ ימנל "פאליציי״שטאט" שמאלי, 0 שטאט" “ "פאליציי : הרחוק במערב במרכז, בדרום, מדינת-משטרה . : גרמנית ♦ סוציאלית גאולה 130

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help