sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:237

יבוא לא ואיש תהיה, אשר היה — ׳חובות׳ גורס אינני בכלל ״אני ז', טען ללא השם, למען אז, — דווקא ציוני להיות בחרת א□ אבל בטענות . אליך — ולהלן תנאי״ . כל המזוייפת במליצה לשחק יתר-על-המידה אצלנו שמרבים בכך, אולי היא האסון מחצית את כי עצמו, לשכנע מנסה מבוגר, ואם צעיר אם אדם, כאשר העם" . כלפי "חובה בדבר ישראל, לעם כלשהו חוב בכך פורע הוא אלא עצמו, למען עושה הוא אין עושה, הוא אשר שלנו, בימינו בן-יחיד . של קפריזות של הסכנה כל טמונה כבר עצמה זו באשליה הרי — "יחסן" הוא כן ועל נדירה, תופעה בבחינת הוא חובותיו ; את המשלם אדם לכול, כידוע . . . ״ברוגז״ יהיה פן — ביותר המתוק חיוכו את לעברו לחייך נאלץ שהנושה גדול, שכל בכך, עיקרה לעמו : פרט שבין היחס בדבר לגמרי שונה פילוסופיה מציע הריני אומתו . כלפי חובה שלאדם להוכיח, כלל ניתן לא מיתוס . אלא אינו ה״חובה" בדבר הסיפור רוצה הוא אם האדם, את שואלים אין חופשי . מהסכם כתוצאה רק תיתכן מוסרית חובה כיהודי . או ככושי, או כצרפתי, — השטן ושל הקדזיש-ברוך-הוא של זה לעולם להיזרק אין עליכם, זכות כל אין לעם רבותי, מגוחך . זה הרי החובה ? כאן נובעתאפוא מניין בחירתכם זו הרי העם, את ולשרת לעמול בעיניכם חן מוצא זה ואם אליכם : טענות כל עושים אתם עצמכם למען פסנתרן ! או פסל להיות בחרתם כאילו ממש החופשית, יהיו לא שלכם הוא, הדין מן כן אליכם, טענות אין שלעם וכשם העם, למען לא זאת, כאן יש אמנם אם האמן : של כיצירתו ממש לנשמתכם, מבע רק זהו העם . אל טענות להחזיק התוכלו החברה . כלפי לא עצמו, כלפי האמן של חובתו זו הרי — ״חובה״ של יסוד טעיתם שבכלל גיליתם, שמא או לכם, נמאס עייפתם, תוכלו, לא מוטב . ? הסוף עד מעמד להיות היא האמיתית ונטייתכם כנר, להיות טבעכם לפי בכלל זה שאין — בבחירתכם ועם ; הזרים השמים בחקירת ההצלחה מיטב לכם מאחלים אנו בסדר . זה גם ? אסטרונום בלעדיכם . יסתדר כבר ישראל זו . בהשקפה מאמין שאגי מכיוון אלא לדחות, או להעליב כדי אלה, דברים אומר איני אף על ניצב . הוא עליה העמדה, את יטוש לא שלעולמים לערוב, יוכל לא מאתנו איש אין כי לתפקידך, צולח אתה אין כי יתברר, שלמחרת ייתכן — מצידך הנאמנות מיטב תהיה אזי נאמנותך . את לנצל עצותיך, את לקבל העם יוכל לא כי בכלל, לך זקוק העם גאוותך אם בכך, תלויה תהיה יותר : נכון - גאה אדם אתה אם בכך, תלויה התנהגותך תנגב למדי ) , הגונה גאווה זו ( וגם זולה היא גאוותך אם נחות . ממין או עילאי ממין היא סיפוק מוצאת היא אם צרופה, היא גאוותך אם ואילו חדש . שירות לבקש ותלך שפתיך את ונשנה חוזר ביטוי מתןעיקרה שכל גאווה, הזולת, להכרת נזקקת שאינה גאווה, בעצמה, ליבך לשים בלי לחצוב, ותמשיך עומדך על תישאר אזי - הטבעית מנגינת-ליבך של ייפתחו אשר עד נעולים, או פתוחים השערים אם לא, או נשמעים דבריך אמנם אם לכך, גאה . כאדם תיעלם עצמך אתה אשר עד או האוזניים, גם השערים גם ) 58 — 56 עם׳ למדינה״, ״בדרך כרך © ! 1928 . 2 . 12 ״היינט״, אימיגריישן׳", פ ׳םםא פון צייט א ( ״אין 237 לעם חובת

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help