sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:128

ל 7 ״--יי״ כ לפי רל™ r ד נ ° מיזיי ° יפ, 8 ™״י לם »י ■ “ ״י - אל״י עם זד בעינייז אפוא נ״דוד י ל " ' " ל " ” " ’ " םפי ~ מקים מנל ■ מלנות ’ ™י V 0 זה ן K1 DRnmTZDגעב ל 3 של דחו"-לית ח * ל«י«יר 5 * ^ < »» « ד . ת המסורת הראשון . אדם של היווצרו עם עמנו, ״״״-שיעני . מושפל . מ אף ר : ,״ . ב של nns ״ את עיקרי, על בניי" •מלו" של "","י " . ת ״, י ! פלגו את תןבע יאני--לך _ א-ן-י : לכול מעל אחד לאיש . נתין איננו הוא העתיקה במסורתנו גם הנעת זה, בל-מלכותי רעיון מתוך נוכל, אם עתה, נתבונן-נא קודם-כול והחברה . המדינה של המושגים את ההיגיון בחוטי לשזור החדישה, ברוחכם וגם החברתית והשיטה בעתיד, ארץ-ישראל לגבי המעשי שימושו — ואחר-כך מופשט, תרשים בתוכה . שתשרור מלכותך של מהותה . כללי שוויון כמובן, היא, מלך״ הוא אדם מ״כל הראשונההמסקנה המסקנה מעמד . או כבוד מבחינת עלי או עליך לעלות שיוכל מי שאין בזה, היא מלכותי או - - - - - - - לאיש נתין איננו מלך הפרט : חירות היא השנייה בפני להיכנע נאלצו הם : הנתינות מעמד אל אבותינו של היסודי יחסם לנו נראה כך של פירושו ! עצמם לבין ביניהם סדר השלטת ושל הפולשים מפני הכלל הגנת של ההכרח שונא בעצמו שאלוהים וחשבו, הדבר את שנאו הם אבל בראשה, מלך עם מדינה — דבר רק להישמע להלכה, לפחות כלומר, — בלבד לאלוהים להישמע מבכרים והיו אותו, ) 1941 . 4 . 25 ״המשקיף״, ( ״בני-מלכים״, שלהם . למצפונם ¥ "בן-מלך" . התואר את אד□ לכל ז׳בוטינסקי העניק השוויון עיקרון בשל רק לא כמוהו מאין ידע כי אף היצירה, ככתר האדם את והעריץ העריך באמת הוא שלא קשה בני-דורו . מידי מרה אכזבה נחל פע□ ולא חולשותיו, כל את מזרח- יהודי הצלתעל הגורלי המאבק בימי כתב אשר את בקוראנו להזדעזע : נענה ולא מנהיגיהם . אל פנה כאשר אירופה, ההיגיון, מה : הזה המאמר כותב על יכעסו הללו, השורות את משיקראו הקרובים, ידידי ידידי אחר זו בדרך ללכת יכול אני אין אולם חבוטות" ? "הושענות אל לפנות ישאלו, אגשים, בעיני הן יורד מרומה, מנוצח, כשהוא גם ; הוד-מלכות באדם רואה אני הצעירים . בעיני זאת, כל עם : התועים חברי של לדמותם דומה דמותו כאשר גם — עצמו בעיני הן : ושואל ביתו דלת על ודופק בא אני — והגדול האיום היום מגיע וכאשר הוד-מלכות, הוא במקרה רק — ? שלנו במלכות סדרים להשליט אתה המוכן ? בבית אתה האם המלך, אחי עצמו הוא כאשר : ממגילת-היוחסין שמו את ואמחק חבוטה אמנם שההושענה אודה, אחד קרן-זווית שליד לי, מגלה הדלת מאחורי הביישנית שתיקתו וכאשר הכתר, על מוותר ניצב . אני בית-קברות של ) 1939 . 6 . 16 ״המשקיף״, בכלורופורם״, ( "הורדמו בגי-מלכים 128

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help