sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:127

הנד ! , ׳ ה מצוות "קדושת" הכרת אולם אובייקטיווי, באופן האלהות קיום על להתווכח אין המחוקק אצל האלהות את מפקיד כאילו המלך — מלך כל של המלכותי רצונו מעשה רק כתפיו . על חרבו בהטלת ) 217 עם׳ וחברה״, ״אומה כרך , 1938 [ ב׳ ] ״, המשק לתורת ( ״מבוא ¥ האידיאולוגי הביסוס את שאב מהם מעיינות, שני על הצביע זיבוטינסקי האחד כולם . בני-המלכים בין הגמור השוויון עקרון קדושת בדבר לתיאוריה נלאה לא שהוא התשע-עשרה, המאה של הנאוריםהלכי-הרוח — הוא : נס על מלהעלותם אנשים, עם יחד אעבוד לא לעולם הבדלי-דרגות . באנושות יש כי להאמין, רוצה אינני מנסיכים, מורכב שהעולם האשליה, את לי יצרתי לדעותי . דעותיהם את לשעבד המוכנים איננו אפילו הדיקטאטורה עניין כי חוששני, זה . ברעיון אמונתי את לקפח רוצה ואינני שבעולם אני, מצטער כולו . בעולם העובר כזה, זרם כיום יש אלא מסויימת, באישיות כרוך שררה אז התשע-עשרה . המאה מן בא אני מדינית . לתורה הדבר את עשו לנו מחוצה לו יינתן אם ונבון, טוב יהיה ומלוכלך, הוא רע אם גם אדם, כל כי ההשקפה, בעולם ואל באתי אחדים "מזמנים שאמר : וינאי משורר זה היה השקפתי . זוהי הגאות . החינוך להשקפה, להסכים מאשר העולם מן ולעבור להיעלם מוטב לי וגם אלך" . אחרים זמנים שווים . אינם וסנדלרי שבני שווי-ערך, אנשים אינם זולתי ובן שבני ) 153 עם׳ ב׳, ״נאומים״ ברך , 1932 הצה״ד, של העולמית בוועידה ( נאום ¥ העברית, המסורת הוא זה בהקשר ז׳בוטינסקי הצביע עליו השני המעיין על ז׳ העלה מותו לפני מעטי□ ימים התנ״ך . בספר בראשונה שנרשמה כפי תנועת בשביל החברתית תורתו של תמצית מעין האעלית, בשפה הכתב, : קוראי□ אנו חיבור לאותו בהקדמה בארצות-הברית . בית״ר ביטויה את כיום מהווה שבית״ר חדשה, עברית רוח לאותה השורש את אבקש אם נוגע זה שרעיון במידה האדם . של מלכותו ברעיון אמצאהו ביותר, המפותח בית״ר : בהימנון ביטויו את מוצא הוא ביהודי, בן-שר ; — בעוני גם עברי — הלך אם עבד, אם בן-מלך צרת 1 נ - - - - - - נעטר . דויד בכתר אסקימו . או צפוני באגטו, או יווני אדם, לכל והתכוונתי הללו השורות את חיברתי מרחיק התנ״ך התנ״ך . של הראשון הפרק מן למדנו זאת נוצרו : בצלם-אלוהים כולם הם או אלוהים כמעט הם שבני-האדם מרמז, הוא : מלכות הוד של לגבול מעבר לכת אפילו בני-מלכיס 127

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help