sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:228

"צפצפו", הגסה : בלשון לבך שקוראים כפי - וציני גלוי באורח כן עשו מהן אחדות ששמה פי על אף בלבד, לאנגליה בכך מתכוון אני אין . . . יותר עדין באופן כן עשו אחרים לחלוטין . ברורות התחייבויות של חופשי לפירוש נרדף לשם העולם בכל לצערנו, כיום, היה את דבר, ראשית להפסיק, יש החבשי ? בסכסוך צרפת של התנהגותה מזה עדיפה במה הוא העניין לא, או נאים הסכמים לסדר יש אם בכך, העניין ואין : המוחות״ ״בלבול הפרטיים בחיי שלהן . התחייבויותיהן את "לפרש" הממשלות של זכותן את לבטל שיש בזה, בית-המשפט, בפני העניין את מביאים : בעיני חן נושא פירוש איזה אותי, שואלים אין הגובה את אלי וישלח להתחייבות, הנכון הפירוש את עזרתי, בלא ימצא, כבר והשופט הממשית השיטה זו הרי — חפצי את לעקל כדי או המזומנים את לגבות כדי הממשלתי, להפסיק או — הנכבדות והממשלות הממשלות האומות, בקרב גם להנהיגה שיש היחידה, ההדדי . בלבול-המוחות את התכולים, באופקי-אל ורחוקה חופשית הסתכלות של התענוג אותו נשאר ? אפוא נשאר מה ממש תהום, — מלמטה חושך, מלמעלה ; ומערבה מזרחה דרומה, צפונה, לפנינו המשתרעים האוקיינוסים פני על מרחפת אלוהים רוח לפחות היתה אז אולם מעשה-בראשית . ערב כמו מצויה אינה שלך ך ח ו ר כי ואאמין, נחמני-נא ריבונו-של-עולם, עכשיו, ואילו הסוערים, קטנים, או גדולים זאבי-ים, המים פני על משוטטים עצמם, לבין ביניהם רק בדד, כאן . קטנות שודדי-ים, של ספינות משוטטות הציוויליזאציה, בלשון לדבר נרצה אם או, גדולות . או אלפים בלוויית הוא, ספינוח-חירות . לבנות ילדותי : חלום נעוריו בימי חלם גאריבאלדי בארצכם מצוי שמא נמל : בכל וישאלו הימים כל פני על ישוטטו מתנדבים, של אחדים במלחמה לכם לסייע אליכם באנו הרי נגדו ? להתקומם מבקשים שאתם שלטון-עריצים, לזכויותיהם . מותו . אחרי שנים חמישים-וחמש נתגשם, כבר גאריבאלדי של שחלומו האמנו, זמן-מה שודדי-הים כל היטב, מזוינת הימים, כל על-פני משוטטת היא מצויה, אמנם ספינת-החירות "חבר-הלאומים" . ושמה : מפניה, מפחדים נברא" . ולא היה "לא טעינו . לדאבוננו, ) 1936 . 4 . 24 ״הירדן״, רעה״, עין בלי ( ״אופק ¥ לתחיית' ואולם לתחייתה, הסתם, מן נזכה, ! חס-וחלילה לנצח, לא לעולמה . הולכת ניבה ג שהסאנק- משום לא בבית-החולים . שעת-גסיסה של ריח נודף וכאן המיתה . קודמתהמתים להישאר זאת ובכל פעם׳ עשרים להיכשל אפשר הכישלון . מפאת לא הצליחו, לא ציות טעם לא לג׳ניבה לה אין שבלעדיו דבר ג׳ניבה, נשמת את שיצר הוא אחד דבר אך בחיים . של המאורגן הקולקטיווי המצפון היתה "ג׳ניבה" זה : בעולמנו מקום לתפוס זכות, ולא ו״אין פיהוק, מתוך למרומה משמאזינים כשרון-הבושה, משאובד אבל התרבותית . האנושות ? אפוא נשאר עוד מה נרדם . המצפון שגם משמע, — רושם״ עושה זה . ? . ? ! ) 1936 הסוף״, יהיה ״מה חוברת ג׳נבה", ( ״הרהורי 228 חגר-הלאומים

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help