sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:335

של האמיתי טעמה מה לבדוק, בלי ז׳בוטינסקי, כלפי העיוורת השנאה אש האמת את . מלומר נרתע לא אך זו, שנאה של בהתפרציתה חש ז׳ ההכרזה . ל כ — ש < י 'כישרון׳ שנקרא "מה מודגשת . בחריפות אף לפעמים שבליבו, מגלה אחת, נקווה על המוח של מלוא-מרצו את מרכז שאני בזה, הוא עיקרו נחרת שהדבר כזאת, בחריפות הרע את ומנסח הראשי מרכז-הרע את בה אובייקטיווי, לצדק כלל שואף אינני בזה גם-יחד . והמתנגדים המצדדים בזכרון לישר אי-אפשר שבלעדיה לצד-שכנגד, כפיפת-מקל אותהאל להיפך אלא כרך , 1929 . 10 . 22 ( קלינוב ישעיהו ידידו אל כתב — המקל" את שלו החברתי האני-מאמין על להכריז שנהג אפוא יש ) . 269 עט' ״מכתבים״, : ״מרגיזה״ בהדגשה לספח "מדעי" כל-כך זה אם אני, מסופק כשלעצמי אני אולם שתאמרו, מה אמרו — בפי-כול הנקראת הפרופסיה אנשי את לומר, רצוני — אותנו גם הבורז׳ואזיה לשורות לעצמנו דורשים אנו ואין וכלל, כלל בכינויי-תואר מתעניינים אנו אין אינטליגנטית . אם בורגנים . — אנחנו כי מזמן, נחרץ כבר ה״פרוליטארי" במחנה אולם הזה . הכבוד את פעם שכתב כמו להסתלק . צורך שום רואה אינני זה מכבוד גם בבקשה : בכך, רצונכם ובהיכנסי . . . ״ נעלב עם לוחמיך, שורות בין להתייצב לי גם נא ״תן : היהודים על נדסון והעוות-הפנים הרגליים בין התחוב הזנב נגד למחות הכול לפני רוצה אני זה, לתפקיד בורגנים . חברים בו, להתבייש דבר לנו אין המבוישת : נאמנותי על להעיד כדי לוצאטי" החבר של פטירתו בעובדת אפוא אני משתמש בקדושתם שלמה אמונה מאמין אני התשע-עשרה" . המאה של ל״אידיאולוגיה הבלתי-רופפת בדימו- , והדפוס האסיפות ההתאגדות, הדיבור, חופש הללו : בלויי-הסחבות של ובנצחונם במדינה- החוק, לגבי החברה בני כל של בשוויונם הכללית, בזכות-הבחירות קראטיה גבול . בלי עד ובלעג בשאט-נפש בז אני האידיאולוגיות יתר לכל ; מעל-למעמדות פעם . האמנתי בסוציאליזם אולם מעודי, שייך הייתי לא סוציאליסטית מפלגה לשום את חושב "הנני : 1910 בשנת שנכתבו השורות אלו את מצאתי שלי ישן אחד בספר לא עכשיו החברה" . התפתחות בתהליך ורצויה הכרחית לתוצאה העבודה אמצעי הלאמת לא לרצויה, לא הסוציאליסטי המשטר הקמת את חושב אני אלה . דברים על חוזר הייתי לאפשרית . לא ואף להכרחית ) 1927 . 5 . 8 ״הצפון״, הבורגנים״, ( "אנהנו * משום ן זיבוטינסקי לדעת אפשרית, איננה הסוציאליסטי המשטר הקמת מדוע היצר הוא הבולטים מסימניו שאחד האנושי, הטבע את סותר שהוא : אינדיווידואליסטית להתבטאות ארצו . של הכלכלית המדיניות ממעצבי יהודי, ממוצא איטלקי ) . 1841 - 1927 ( לוצאטי לואיג׳י * בורגני משטר 335

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help