sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:113

מושג בתוך-תוכי שנטע ניסיון — גורלי שיתפני אתן דיוקני-נשים, בשלושה — האישי הן, מעטות■ אמונותי "אשה" . קרא הזה ולמושג משי, וחוטי פלדה מחוטי ארוגה נפש של בימים אבל ובל-תגיע . אל-תגע בנות-מלכים, הן אשתך אחותך, שאמך, — מהן אחת in המלה ( את נבלים משטמת הגיעה ליבן אל נגעה, אולי בהן דווקא כי הרגשתי, האלה חוטי- עם חוטי-פלדה אבל נעלבים ) . יש אם אחריותה ועליו למדתי, ביאליק אצל "נבלים" נשמע לו האלה, בימים : בושה בלי אודה בקושי . נאחזתי ובו ייקרע, לא חומר הנם משי הייתי אז כי — לנשוא״ אוכל לא מכאן הלאה סובלת, אני עלי׳ ״רחם — קול-יאוש באתני אמרה אמי באוזני . נשמע זה לא אך שמנה . במשכורת פליטונים לכתוב במוסקווה מתיישב את לנשק יבואו עוד "הם לי : אמרה אחותי תיסוג" . אל שצדקת, אתה בטוח "אם לי : יסודר" . הכולתדאג, ואל "לך הפעם : גם אמרה אשתי ידיך" . ) 150 — 149 עט׳ ( שם, ¥ בזירוז ג□ אלאהיחיד, ברשות רק לא ז׳בוטינסקי שר לאשה שיר-התהילה את היה יכול לא שז׳ כך, על להצביע הוא מיותר כמעט והציבורית . המדינית זה שוויון בה בתקופה, וזאת — המיני□ בין גמור בשוויון-זכויות לדגול שלא בארץ- שלו, בארצוכאשר נאורות . מדינות של רב במספר אף הושג לא עדיין האשה, לגבי חוקית הפליה של בשרידי□ הבחין לתחייה, הקמה ישראל, : האסיפות אחת במת מעל הכריז לכוחות- המרשה בציבור קידמה אין לפרא . תרבות בין המבדיל הקו הוא לאשה היחס הוא אירופה התקדמות של מכריעים הכי הגורמים אחד האשה . את להשפיל שבו החושך בשוויון-זכויות . אנו ובימינו ב״אבירות", נתבטא קדם שבימי יחס אותו לאשה, יחס-הכבוד ולא האירופית, התרבות את שיצרו ביותר החשובים הגורמים אחד הוא גם ברובו עמנו לאומית גאווה ומקור לאומית ירושה היא שגם זר, ירושתנו את מאתנו לגזול נרשה לישראל . ) 1929 . 2 . 18 היום״, ב״דאר מצוטטת "כנסת-ישראל", על ( הרצאת * המעשה, לשפת זו השקפתו את ז׳בוטינסקי תירגם כך אחר ימי□ חודש להשתתף רוצה הייתי ליבי "בכל : ) 29 . 3 . 15 ( ב- ירושלים העיר לוועד כתב כאשר עסקי בהנהלת לנשים גם וחלק מקום יהיה שלא עד אבל העיר, ועד בהוצאות "מכתבים", ( כרך מוסדכם" של המיסים משלמי ברשימת יימצא לא שמי העדה, —אבירי יחס גם א□ כי האשה, לגבי ז׳ תבע שוויון רק לא אולם ) . 349 עם׳ : נס פיסי בכוח כגבר, ניחן, שלא ליצור-הטבע, כראוי תלונות שמעתי זקנה . או תינוקת אם הבדל אין לאשת, אבירי יחס גם אותם למדו אינני בריתנו : בנות הן שגם חברותיהן אל אחדים הברית חברי של ביחסם גסות ע״ד שמעתי במחננו . כאלו תלונות תישמענה אל בעתיד אך — הדבר אמת אם לחקור רוצה ה ש א 113

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help