sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:332

ומאבד זול נעשה העניין וכל שכזה, ספורט מיו אלא " uu 1 □ן אלא התפרצויות אלו שאין רושם, בעולם ,, , - - - - - - - - - - - והשפעה . טעם כל «ל« . בלבי . בהיגיון לא לה״״-ב צריך כ«ן ,״» : לה-ו " בכוחן אין ״, n1 wn ״ ויהא באריקאדות . על עולים עם-היוב מעיב בשבב- - אים ה״שבון . ב״ויה ב-שם," . ילי שהעם תקווה . ,את בכל להם יש - כלבי . ״ייכי ״״ גם , ול . ביותו ן-ט 0-פום 0 הן היוב עם אצל נאריקאוות הרוב . עם הוא עמם כי לציים, הניצ״ון ואז - א״ייהם רק מהווים הם בה בארץ,באריקאדות על עולים כשהיהודים ואילו אמצעי-כפייה . באמת יתאחד הרבע כל כאשר לא אף "להכרית", סיכוי של זכר אף להם אין האוכלוסיה, של רבע עצמי קרבן רוחנית, הפגנה אלא אינן יהודיות באריקאדות הבאריקאדה . על עמהם לעשות יכול שהוא המוסרי, הרושם באותו הוא היחידי שכוחו פיסי, ערך שום בלא כדי לחלון, בעד עצמו את מפיל שאדם כשם ממש : העולם של מצפונו על — בעולם לו . . . שעשוהעוול, גדול כמה עד ידע, שהעולם יחסי את שיניתי כי הוכחה, למצוא ישתדל זה כל סמך שעל שוטה, יימצא אם _____ — בבוץ j מטריה — בגשם : הוא היגיון של פירושו לו . אשיב לא הרי המאנדאטור״, אל המטרה אותה לשם הכול ! חמים בגדים — בחורף ן קלים בגדים — בקיץ ! ערדליים . . . העונה אל לסגל יש האמצעים את ואולם ) 1935 . 2 . 1 ״הירח', המאכסיפאליזם", ( ״על * - במהי- נעו ההיסטוריה מחוגי ללא-היכר . עד והלכה השתנתה ה״עונה" ואמנם מקדים שתמיד ז׳בוטינסקי, כי נתברר, מהרה עד שנים . באותן מסחררת רות כמעט עתה רבות, בשני□ הציונות מנהיגי שאר את הנועזות בתחזיותיו היה : לקחה את ללמוד שמיהר אלא —המציאות אחר מפגר עצמו הוא נשאר ומעצמת-המאנדאט והלכה, החריפה ומרכזה מזרח-אירופה יהודי מצוקת בריתה את קיימה בה הציניות הארץ . שערי את הנרדפים לפני לנעול התעקשה ­ התפת גם היתה בינתיים אך כול . לעיני נתגלתה הערבים, ע□ הבלתי-קדושה בדרך — המכשולים כל אף על התעצמה היהודית האוכלוסיה : חיובית חות ­ והשלכו תרצ״ט — תרצ״ו של מאורעות-הדמים ״בלתי-חוקית״ . ובדרך חוקית ­ המח וזו הרשמית ההגנה — הרבים הקרבנות אף על חיוביות שהיו תיהם, הצבאי הארגון של ה״הגבה" פעולות ורכושם, היהודים חיי עלתרתית שנים אך ידעו□ שלא צבאי, וידע ניסיון ליהודי□ היקנו אלה כל — הלאומי של כוחו תודעת ואת העצמי בטחונו את הגבירו ואלה קודם-לכן, מעטות של אפשרות על מעתה דעתו את לתת ז׳ את עוררה זו התפתחות היישוב . : חדשות״ ב״שיטות פעילות ועל האנגלי ה״שותף״ מן גמור ניתוק ערך ? לו יש עוד האם שותף ? לנו להיות הוא ראוי עוד האם שותף ? לנו יש עוד האם ? מתי עד ? איזהו עליהן התשובה אשר שאלות, — כביכול ״ריטוריות״, שאלות אלואין לי : האמינו ומרי מרי 332

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help