sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:111

שאף העובדה, הוא באלה במאורעות ביותר הגרוע הדבר לעולמים" . היה "הכול אחר בערך, שנה שלושים לפני בימי-עלומי, עוד מהם . להוציא אין חרש מוסר-השכל ביותר המר שהדבר הישן . הפטרבורגי ב״ראזסווייט" כתבתי , 1905 שנת של הפוגרומים שבהם . ההיסטורי חוסר-ההיגיון הוא הללו ברציחות אילו הטראגיות . של הנחמה את אף בהם מוצאים אין שבהם, והנורא האיום כל למרות "טראגדיה" כי : מרה נחמה מעין הפחות, לכל בכך, למצוא היה אפשר "טראגדיה", זו היתה לפנינו הפחות, לכל או, האנושות, לפני מתגלה בטראגדיה ממוסר-אלוהים, קצת בה יש אילוסיה, נעלמה אותה ; הבינו לא או ידעו לא שקודם חדשה, אמת מין איזו היהודים, של בחורבנה אמיתית טראגדיה משום היה זה במובן והנה ההיסטוריה . חוק יותר מתבהר לכל — בארץ-ישראל 1929 שנת של בפוגרום ידועה, במידה אולי, הגרמנית : היהדות השחיטה מן ללמוד אפשר מה ואולם "דו-לאומיים" . בחלומות ששגו אותם, בשביל הפחות ה״ילידים" של לטבעם באשר נפשו את הישלה מאתנו מי באלג׳יריה ? אי-שם בקו׳נסטאנטין, זאת : אמר ביאליק הרי המקומיים ? הנציבים של לאבירותם באשר או ההם, שבמקומות ההרוגים . של כחייהם — חסרת-טעם שחיטה — לחייכם״ טעם אין כמו למותכם טעם ״ואין הם, הצרפתיים . היהודים הם אלה בדמיונות : אמנם שגה היהודים מן אחד שחלקאפשר באמת כאן יש בשבילם שכזה . דבר שיארע אי-אפשר ש״אצלם" באמת, האמינו אולי, ראוי להיות אדם צריך לצערנו, — ואולם זו . מילה של מובנה במלוא טראגדיה קציצות להתקין על-מנת אותם ששוחטים הכבשים של גורלם הטראגדיה . את לחיות כיוון טראגדיה . בשם לכך לקרוא אי-אפשר ואולם מאוד, מעציב הוא ובשבילי, בשבילכם ולא מכך לומדים אינם בשבילם, קיים אינו מוסר-אלוהים לכך, ראויים אינם שהכבשים כלום . ניסיון מין לאיזה וזעם, צער של סימן מין לאיזה ומצפה הצרפתיים ביהודים אני מתבונן רצופות, שנים כמה זה בקונסטאנטין : המאורעות לאחר היום, רק ולא מסקנות . להסיק רואים הם פאריס, של ברחובותיה השבעים, ולנשמתם לגופם ערוך לאין קרוב במקום במחשבות להתעמק היה צריך חיים, של זיק בו יש שעדיין מי שכל דברים, ושומעים הרי, , . . . ) דרייפוס עניין את זוכרים עדיין שהם ( אף-על-פי הזקנים לא ואם : בעניינם — בביתם יפה, זאת ראו הם חרשים, ואינם עיוורים אינם שהם וידוע, הצעירים . הפחות, לכל איזה למצוא ניסיון זו, לדאגה ביטוי ואולם הסכנה . על מתלחשים הם — עצמם לבין בינם כל-כך בולט באופן בקונסטאנטין משנתגלתה עכשיו, אפילו : סימן שום אין לכך — פתרון צרפתיים . כאזרחים אף אלא כיהודים, רק לא אותם לזעזע היתד, שצריכה החרפה, ) 1934 . 9 . 13 ״הירדן״, ( ״יומני״, נכריה ארץ 111

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help