sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:110

לקרוא בימינו גם אי - אפשר זו האשמה על ׳ ז ל ש תשובתו את אכזךיןת ? : בלב רטט בלא ולמשש בנפשי אצבעותיו לשלות כדי ביאליסטוק, בפרעות השתמש אחד יהודי עיתונאי היהודים . . . צרות כלפי אני שאדיש ומצא, ביקש שלי . הפרעות" של ה״פילוסופיה מהי בה, פרעות . . . של פילוסופיה כל לי אין לו : לענות דבר בפי היה לא אף לו, לענות קמתי לא אתבה לאחות כדי לה, הזקוקים אנשים עם נמנה אניאין פרעות . של פילוסופיה לי אין כלום לומד אניאין פסיליהם . עם יחד תמגרם זרה שסערה שעה בה, להיאחז כדי הקרעים, אני אין אף לכן . קודם ידעתיו שלא דבר, ללמדני כדי בהן ואין בעמנו, הפרעות מן לא לי אין בה . מאמין אני שאין הבודדות, הגולה למורסות עשבות-מרפא לשוא מחפש זה ארץ-ישראל : ואת עמי את אבי אוהב לפרעות . מדיציגה ולא פרעות של פילוסופיה שמרעים ושעה בעולם . אחר דבר בשום עוד צורך לי ואין חיי, מלאכת זו שלי, מאמין" ה״אני מהירה, לעזרה איספלנית ומחפשות תחנונים ביבבת מתרוצצות עבדים ונפשות הרעם, להפיץ אני רוצה עבודתי . מלאכת את לעשות ומוסיף מותני אוזר שיני, אח קופץ אני הרי זאת על ההרוגים : רשימת על הכחול הבול את להדביק הפרעות, ימי בעצם שקלים — אדישות מלבד כלום בה למצוא בלא ומיששתם בנפשי אצבעותיכם שלחתם אתם גאוותי . — בנפשי, יתרחש אשר יתרחש אך בכר . עבודת מחמת אצבעותיכם עור שבחעבה בראה לא אטמא ולא דמעות, רטובת ממחטה ובידי עמי של הנוראה התבערה אל אבוא לא לעולם אמונתי לי יש — פרעות נגד תרופות בידי אין עלובים . בתנחומים עצמי את ולא עמי את את קל לרגע אפילו אזנח הפרעות בשל ולא זו, אמונתי הולידו הפרעות לא ומלאכתי ; תזהר וארץ-ישראל ובן-חורין, יהיה גדול ועמי היום יבוא שבוא אומרת, אמונתי מלאכתי . מלאכת — מלאכתי עמי . בני של אפיהם זיעת בכוח — הנהדר נופה של הקשת צבעי בכל כשברק ישראל . עם — ששמו יחיד, לאל חדש מקדש הקמת על השוקדים הבנאים, אחד יביטו : לבל — עיני ועל יתפעם, לבל ליבי על אני מצווה הקודרים, הנכר שמי את מפלח החורבן . רעמיעל היחידה תגובתי היא וזאת נוספת, לבינה ומניח אני נוטל ) 39 - 40 עם׳ "פליטוגים", כרך , 1906 אבל״, ( ״בימי ¥ — רשימה אותה בדם-ליבו זיבוטינסקי כתב מאז שנה, לשלושים קרוב חלפו למאורע בקשר בזכרונו עלתה היא והנה ביאליסטוק . ביהודי פוגרום בעקבות קונסטאנ- בעיר חמורות פרעות — העולם של אחר בקצה הפעם שאירע דומה, הפרעות עניין אשר צרפת, שיהודי לז', לו, חרה . 1934 בשנת שבאלג׳יריה, טין לא צרפתיים, נתינים אלג׳יריה יהודי בהיות ביותר, בליבם לנגוע היה חייב המסקנה את להסיק השכילו ולא המאורעות הגיון של האלף-בית את למדו : מהן שנתבקשה הטבעית 110 נכריה ארץ

מכון ז'בוטינסקי בישראל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help