sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

עמליה השכל • 13 ולשער השערות, ובהמשך הטקסט למצוא את התשובות ולבדוק אם ההשערות מאוששות, או שמא הן מופרכות על בסיס הטקסט, ויש צורך לשער השערות אחרות . התנהלות כזו עם הטקסט מאפשרת לקורא במהלך הקריאה לצמצם בהדרגה את אפשרויות הפירוש של הטקסט ובסופו של דבר להגיע בדרך- כלל להחלטה מהו הפירוש המתאים ביותר ( ווהל ושלו, 1998 ) . אסטרטגיות הקריאה השונות המוקנות ללומד במהלך השיעורים הופכות אותו לקורא אקטיבי ומביאות אותו ליכולת טובה יותר ולסיכוי גדול יותר להבין את הטקסט . גם התרגילים השונים המובאים בספרנו מביאים לידי ביטוי את פיתוח יכולת הניבוי . למשל כשנלמדת תופעת ההצרכה לפועל, הלומד משער, לפי משמעות הפועל, אם הפועל מצריך משלים, ובהתאם לכך יצטרך למצוא אותו בהמשך המשפט . סוגי התרגילים בספר משקפים את הדרך המוקנית להבנת טקסט, וההוראות בהם מביאות לידי ביטוי גם את השלבים שיש לעבור בדרך להבנתו . לסיום, מרבית הפרקים מכילים טקסטים כבסיס לתופעות הלשוניות . הטקסטים ( משפט, פסקה, טקסט ) , ברמות שונות והם משמשים מסגרת התייחסות לתופעות הנלמדות באותו פרק . מטבע הדברים, היקף הטקסט ומורכבותו יעמיקו עם התקדמות הלמידה . מגוון הטקסטים המוצע בספר, כגון ידיעות עיתונאיות, מודעות, מאמרים, נאומים, אנקדוטות, וקטעים מתוך טקסטים ספרותיים, מאפשר ללומד חשיפה ללשון הערבית הכתובה לסוגיה השונים בנוסף ליישום ותרגול הנלמד . נציין, כי לחלק מן הטקסטים הוספנו שאלות שחלקן הראשון נועד למקד את הלומד בעיסוק במבנה, וחלקן השני מתמקד בתוכן, תוך הקפדה על שמירת סדר זה, שכן הבנת המבנה מובילה להבנת התוכן .

הוצאת אוניברסיטת אריאל בשומרון, אריאל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help