sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

תקציר 11 מבין שאני חייב להסתכל גם על התושב הבודד" . לא מדובר בהיפוך מגמה אלא בתזוזה מסוימת, שיוצרת איזון מחודש בין דפוס ההתנהלות הסקטוריאלי-קהילתי ובין היחס של הרשויות החרדיות לתושב ולרמת השירות שהוא מקבל . הספר מצביע על שני מאפיינים מרכזיים נוספים של ההנהגה הפוליטית ברשויות החרדיות המשתקפים בעבודת הרשויות : פרגמטיות . ההנהגה הפוליטית ברשויות החרדיות בכלל, ובפרט ראשי הרשויות, פרגמטיים יותר מההנהגה הארצית, בעיקר בתחום של קידום תעסוקה . מרבית ראשי הרשויות החרדיות משתפים פעולה באופן אקטיבי וגלוי עם מיזמים לקידום תעסוקה, כולל תעסוקת גברים, אף שלהנהגה החרדית הארצית יש יחס אמביוולנטי למיזמים אלו . הפרגמטיות היא תוצאה של כמה גורמים : ההנהגה ברשויות החרדיות קרובה לשטח יותר מההנהגה הארצית ונמצאת בחיכוך מתמיד עם התושבים ; השלטון המקומי, לא בהכרח החרדי, מתמקד בסוגיות שוטפות ואופיו "אידאולוגי" פחות מזה של השלטון המרכזי ; ההנהגה ברשויות החרדיות פועלת בשדה חרדי כמעט לחלוטין ולכן אינה חשדנית כלפי מיזמים חיצוניים כמו חברי הכנסת החרדים או חברי המועצה ברשויות המעורבות . תפיסת הפוליטיקה ועיסוק במדיניות רוחב . הרשויות החרדיות ממעטות יחסית לעסוק במדיניות אסטרטגית רחבה . ראשית, רבים מהחרדים סבורים שתפקידם העיקרי של הפוליטיקאים הוא לסייע לציבור בבעיות בירוקרטיות קונקרטיות, כלומר לעסוק במעין גמילות חסדים . שנית, החרדים רואים במרחב הפוליטי מרחב סקטוריאלי, ולכן חברי המועצה מתמקדים בסיוע לקהילה שלהם וממעטים לעסוק בסוגיות כלליות הנוגעת לרווחת כלל תושבי העיר . ראשי הרשויות, לעומת זאת, נדרשים מתוקף תפקידם לעסוק גם בסוגיות כלליות . בעיני החברה החרדית הפוליטיקאים החרדים אחראים לכלל התחומים הנוגעים לרווחת הציבור החרדי, ולכן הרשויות החרדיות עוסקות בקידום מדיניות מול משרדי ממשלה וגורמים פרטיים בסוגיות שאינן בסמכותן, כמו התחבורה הציבורית העירונית .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help