sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 תקציר המועסקים עולה שכאן הפערים בין אנשים ללא מוגבלות לאנשים עם מוגבלות קטנים יותר ( % 9 לעומת % 5 ) . גם לאחר פיקוח על רמת ההשכלה ועל משתני רקע אחרים, כגון גיל, מין ואשכול חברתי-כלכלי של יישוב המגורים, הסיכויים של אנשים ללא מוגבלות להשתלב בהיי-טק גבוהים פי 6 . 2 מאלו של אנשים עם מוגבלות . הגורם העיקרי הוא שיעורי התעסוקה הנמוכים של אנשים עם מוגבלות . הן בקרב אנשים עם מוגבלות הן בקרב האוכלוסייה הכללית סיכוייהם של אקדמאים לעבוד בהיי-טק גבוהים בהרבה מסיכוייהם של אנשים בעלי תעודת בגרות . עם זאת, שיעור גבוה יחסית של אנשים עם מוגבלות שמועסקים בהיי-טק אינם בעלי תואר אקדמי, אלא בעלי תעודה על-תיכונית . עוד נמצא שריחוק גאוגרפי ממרכז הארץ מקטין מאוד את הסיכוי לתעסוקה בהיי-טק ( בייחוד בקרב אנשים עם מוגבלות ) ; בדומה, סיכויי ההשתלבות בהיי- טק עולים בעקביות עם העלייה באשכול החברתי-כלכלי של יישוב המגורים . מממצאים אלו עולה שחסמים גאוגרפיים וחסמים כלכליים משפיעים יותר על אנשים עם מוגבלות . להסרתם ( או להקטנתם ) יכולה להיות אפוא השפעה חיובית גדולה על שיעורי השתלבותם של אנשים עם מוגבלות בהיי-טק . מראיונות שנערכו עם אנשים עם מוגבלות שעובדים בהיי-טק עולה שהגורם החשוב ביותר שתרם להעסקתם במשרה הראשונה לאחר סיום לימודיהם היה איש קשר ש"פתח את הדלת" . אותו איש קשר היה ערב להתאמה ולהצלחה של המועמד, תיווך את צורכי המועמד למעסיק ( ולהפך ) והפחית או הפיג את חששות המעסיק . גם בעניין זה הריחוק הגאוגרפי הוא גורם מעכב . ה ת מ ו ד ד ו ת ה מ ע ס י ק י ם ב ה י י-ט ק מראיונות שנערכו עם מעסיקים בהיי-טק עלה כי רבים מהם אינם יודעים היכן למצוא מידע ושירותים בנושאים כמו השמה, הנגשה והתאמה של תהליך המיון למועמדים עם מוגבלות . למרות רצונן הטוב של מנהלות הגיוס ומשאבי האנוש בחברות היי-טק, כולן ציינו שהן אינן יודעות לאן לפנות כדי למצוא מועמדים עם מוגבלות שיתאימו לדרישות התפקיד . עוד עלה מן הראיונות שמנהלי צוותים רבים חוששים להתמודד עם העסקת עובד עם מוגבלות ומעדיפים להימנע ממקרים שבהם ייאלצו לפטר עובד או עובדת עם מוגבלות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help