sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

מול החתירה של איראן להשגת יכולת גרעין צבאית — לגבש מדיניות לקראת ההידברות הצפויה בין ממשל ביידן והקהילה הבינלאומית לבין איראן, ולהגדיר את האינטרסים של ישראל שיש להגן עליהם במסגרת הסכם גרעין חדש . בה בעת, יש לחדש ולחזק אופציה התקפית אמינה מול איראן . מול ההתבססות האיראנית בסוריה ופרויקט דיוק הטילים של חזבאללה – להמשיך לפעול במסגרת המערכה שבין המלחמות ( מב"ם ) , תוך התאמה של השיטות, הזירות וקצב הפעולות . יש לבחון את העיתוי הנכון לפעול נגד פרויקט הדיוק בלבנון, בהתחשב בכך שהפעולה עלולה להוביל להסלמה נרחבת . להיערך לאפשרות של מלחמה רב-זירתית — "מלחמת הצפון" — כאיום ייחוס עיקרי, ובין היתר לסגור פערי ציפיות בקרב הציבור לגבי מאפייניה ותוצאותיה האפשריות . בה בעת, יש ליזום מאמץ מדיני וביטחוני למניעת המלחמה ולמצות חלופות אחרות לקידום יעדיה הביטחוניים של ישראל בזירה זו . להסתגל במהירות לממשל החדש בארצות הברית ולאמץ מולו גישה שאינה לעומתית, תוך התחשבות באינטרסים וברגישויות האמריקאיים ; יש להידבר עם ממשל ביידן במטרה לצמצם אי-הסכמות אפשריות ולמצות אינטרסים משותפים ( בדגש על האתגרים שמציבים איראן וחזבאללה, יחסי ישראל עם סין והסוגיה הפלסטינית ) . לפתח את היחסים עם סין בתיאום הדוק עם ארצות הברית, להרחיב את בסיס המומחיות בישראל בנושא סין ולשפר את ניהול הסיכונים מולה ; יש לשמר את ערוצי התיאום האסטרטגי עם רוסיה ; להדק את היחסים עם אירופה ; בקשר ליהדות העולם – יש לחזק את היחסים עם הקהילות היהודיות, עקב המשבר העמוק הפוקד אותן בעת הנוכחית . לפעול להרחבת מגמת הנורמליזציה עם המדינות הערביות הסוניות ; יש לפעול לשילוב מצרים, ירדן ( תוך שיקום היחסים עימה ) והרשות הפלסטינית בשיתופי הפעולה המזרח-תיכוניים, וכן להעלות את דרג היחסים עם טורקיה ולנסות להפשיר את היחסים עימה . לחזק את הרשות הפלסטינית ככתובת הלגיטימית היחידה להסדר עתידי ולהציב יעד של "הסדרי מעבר" שיעצבו היפרדות מדינית, טריטוריאלית ודמוגרפית, וכך ייצרו תנאים למציאות של שתי מדינות ( מתווה INSS ) . לסמן את חמאס ככתובת אחראית זמנית ברצועת עזה ולהשיג הפסקת אש ממושכת עימו, תמורת שיפור מצב האוכלוסייה והתשתיות האזרחיות, ותוך מאמץ לבלום את התעצמותו הצבאית . במקרה של עימות יש למקד את המהלך הצה"לי בפגיעה קשה מאוד בזרוע הצבאית של הארגון . לתת עדיפות גבוהה ולקדם ניהול מקצועי ומבוזר של משבר הקורונה בישראל על היבטיו השונים — הבריאותי- כלכלי-חברתי ; להעניק עדיפות לסעיפים האזרחיים בתקציב . לסכם ולתקצב תוכנית רב-שנתית ( תר"ש ) לצה"ל ולהתאימה למגבלות התקציביות המתחייבות מההתמודדות עם ההשלכות הכלכליות של משבר הקורונה ; לממש את תוכנית ההתעצמות במטבע חוץ במסגרת הסיוע האמריקאי ; להקפיד על הרחקת צה"ל ומערכת הביטחון כולה מהמאבק הפוליטי בישראל . לחזק את היתרון היחסי של ישראל בתחום הסייבר וטכנולוגיות הבינה המלאכותית ; לקדם את תשתית התקשורת המתקדמת ברחבי הארץ, בדגש על חיבור הפריפריה למרכז . יש להוביל מאמץ לאומי מרוכז להתאוששות כלכלית וחברתית תוך קירוב בין מגזרים וצמצום פערים, ותוך מיסוד מנגנון ודפוסי פעולה להתמודדות גם עם משברים מורכבים שאינם ביטחוניים גרידא . 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 לפירוט - ראו סיכום ראש המכון אלוף ( מיל . ) עמוס ידלין, עמ' 69 ההמלצות העיקריות | 11 ההמלצות העיקריות

המכון למחקרי בטחון לאומי


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help