sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 אספת עם בנפש אחת עדותו, לעיתים הוא אינו מסוגל לבטא את הגיגיו בדרך אומנותית אלא באמצעות אחרים למיניהם . לכל אחד מרעיו הבדויים הוא מייחד תפקיד, ורק בזכות אותם חברים שבדה הוא יכול לממש את חפצו ולהיהפך ליצירת אומנות . אבל חרף ההסבר התעלומה נותרת בעינה . מדוע נזקק אדם למסכות כדי לבטא את עצמו ? מה מקור הכמיהה שאינה יודעת שובעה “להיות תמיד אותו האדם וגם אחר“ ( סה“נ : 39 ) ? מניין הצורך הבוער לחלק את עצמו לאישים שונים ממנו, שלכל אחד מהם מאפיינים ייחודיים משלו ? מדוע פסואה חש שדווקא אישים זרים לו מאפשרים לו לתת ביטוי אומנותי לעצמו ? ומה פשר מספרם הרב של כפיליו היוצרים ? מה החריף אצל היוצר את תחושת חוסר קיומו ? 1 כיצד עמד ולבסוף, גם אם אפשר להוסיף ולמנות תהיות נוספות, פסואה בריבוי הזה ולא קרס תחתיו ? תהיות אלה עוררו בי דחף בלתי-נשלט לנסות ולפענח את התעלומה ששמה פסואה . ניסיתי למצוא תשובות במספר תחומים — פסיכולוגי, פילוסופי, מיסטי ואסתטי . ספר זה האמור להיות ראשון בסדרה, מתמקד בעיקר בדברי פסואה עצמו — כפסואה וכהטרונימים שלו — תוך הסתייעות מעטה בלבד בתאוריות למיניהן . הפרק הראשון מברר את משמעות המילה “הטרונים“, ומביא מדברי היוצר על הופעת ההטרונימים ואת הסבריו שלו לתופעה המוזרה . כמו כן הפרק מתאר את יחסו האמביוולנטי של המשורר לחבריו ופורש הרהורים שעלו בי בעקבות הסברי פסואה להיזקקותו להטרונימים בחייו . הפרק השני עוסק בסיבות שהביאו את פסואה, לעניות דעתי, ליצור כאחר . הפרק מתאר את עולמו הנפשי של פסואה . יחסו המורכב אל העולם סביבו, אל המתרחש בחייו ואל עצמו שופך 1 ר', למשל, מאמרה של חלפי .

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help