sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9ה ק ד מ ה באזור הבריטי של גרמניה, 'הבריחה'ידעתי שעם השחרור הפכה למפקדת אחראית על העברתם של שלושים אלף עקורים בדרכם החשאית לארץ . הוטבעוויפור שלה הועברו אלייהרגש של הס-מא שתקה . ועם זאת, צריבותיא ה, בי . תמונות נגטיב עמומות בילדות, מיפוי של אימה ומאבק וחולשה ואשמ זיכרון ההופכים לנדבכי עומק של-טרוםשרדות וארוס . אזורים שליה-עצמת סיפור, של מיתוס . עשרים שנה אחרי מותה, לא יכולתי עוד לחמוק מהחובה לספר את הזיכרון את מה שמעולם לא חייתי . אחרי שנים של התכחשות ושל 'לזכור'השתוק, אימאכרה שלאחרי זִ עקיפה, מה שנצרב תבע את חשיפתו . תרתי התייחסות תה ועדיין נותרו בחיים, בארכיונים, במפגש עםבתודעות הנשים ששרדו אִ בו העידה נגד אחד ממפקדי גטו קרקוב, ש התובע הגרמני במשפט בהאנובר ) דו"ח שעל'בריחה' בדו"ח שהופקד במוזאון ההגנה עם פירוט של פעילותה ב עם מיצפויבלתי ( , במפגש קיומו נודע לי מהערת שוליים אגבית בספר מחקר , אחי שנספה . פירורי אימא ק, בנה שלבגטו קרקוב הגננת של מארֶ היתהש עקבותא . " אנשי זק ידיעל חומרים, כמו קרעי רקמות שנאספות אחרי פיגוע עמומים של דמויות, של אירועים . והיתר ? האם כל אותם פרטים מטלטלים שנגלו לי אכן מספרים את סיפורה אמי ? האם הידע מעמיד מציאות ? האם העברת זיכרון משמעה קניית מידע ? של , אלא'זיכרון'של מי שלא היה שם ? שכן, למי שלא היה שם אין'זיכרון'ומהו ה המורכבת מצריבות הרגש'שואה' : בנייה של תמונת הכרה, 'העברת זיכרון'רק האינפורמציהשהוטבעו בנפש ובתודעה, ומשלל העדויות שנצברו . בין פיסות עם אירועים'סיפור'מתייצב הבדיון . הוא הכרחי כדי להשלים את החסר, לטוות של'םשָ'בין הכאן והעכשיו ובין ה – ולו חלקי – וכרונולוגיה, ליצור רצף . ' הפלנטה האחרת ' ר ? אחריות ? חובה ? וכלפיאך מהו אותו דחף כפוי להעביר את הזיכרון, לספֵּ העתיד ? ומהן צורות ההתנסחות והכתיבה של הזיכרון העבר ? ההווה ? אולי – מי המועבר, האישי, הקולקטיבי ? כיצד ניתן להעביר זיכרון מורכב של מאבק ורצח ? ,ואכזריות,יאוש, ובגידהיולהישרדות, ולחלופין זיכרון של חולשה, כיצד אפשר להעביר את ריבוי הפנים של השואה ? זאת ועוד, מהרגע שנכפתה ספר את מה שאמי שתקה, הבנתי שמה שחוויתי כסוד האינטימי החובה ליעלי אמי דומה עד סחרחורת לחוויותיהם של רביםחיי ויחסיי עםוהחבוי ביותר של אחרים . לא יכולתי עוד להתכחש לעובדה שהסיפור האישי ביותר שלי איננו השואה מורכב מקולות אישיים רבים ושונים, זיכרוןפרטי אלא סיפור משותף . גורלות הרבים והשונים שנלכדו באימי השואה . הוא מכיל לא רק את צאצאי כ

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help