sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מ י כ ל ג ו ב ר י ן 12 שלוש פעולה בעבר, ואחרים הפכו לחברים קרובים לדרך . יחד חקרנו במשך בטים מדעיים ואמנותיים, את יהזיכרון מהאת – 2015 - 2012 – וחצי שנים הזיכרון האישי ומולו את הזיכרון הקולקטיבי ואת דרכי העברת הזיכרון מדור לדור . ובמקביל ריחפה תמיד השאלה מה תפקידו של זיכרון השואה מול הווה כיצד ניתן לעצבו מתוך אחריות מוסרית וכקריאה לחיים . ו משתנה, וכסופרת כמו גם מתוך מהלכי הביוגרפיהרוןתאט סיוני כבמאית י ואולם, מנ ווצר חיבור קיומי אל נושא יהאישית, ידעתי שאל עומקיו יגיע הדיון רק אם י יחשף הקשר האישי של כל אחד מהחברים לשאלת העברת הזיכרון ; רקיהמחקר ו אם יעלה הממד האישי שאליו פונה הזיכרון כגורם חי . ואמנם, כבר מהפגישה בודת הקבוצה את גבולות השיח המחקרי ואת תחומי עיסוקם הראשונה פרצה ע של חבריה . מראשית היה זה גם מפגש אישי עם מעמקי הזיכרון הפרטי של חברי הקבוצה, ולאורך שנות העבודה יחד המשיכה ונחשפה נוכחותו המורכבת, מפתיעה ביותר, בחייהם ובעיסוקם המקצועי של המשתתפים . וכך, כברהולעתים ראשון נחצה קיר הזכוכית המגונן של היותנו 'קבוצת מחקר', נפרצה במפגש ה הפרסונה המקצועית או הציבורית של המשתתפים, והסתנן הקול האישי, תו נוצר מעגל הקשב הדרוך,הגולמני, המהוסס, המגשש, הכאוב וחסר המילים . אִ שיר אהבה – לדינו זקן בשיר ב-בו של המפגש הראשון פתחה אתי בןהתומך . בלִ שהרעיד את חברי – וגעגועים שהושר בפי יהודי סלוניקי המובלים לאושוויץ ח מנדי כהאן בשיר ביידיש, והמשתתפים צהקבוצה ; וכאשר בסיום המפגש פ נסחפו אחריו ויצאו במחול מסביב לשולחנות הדיון בחדר הסמינרים של ון ליר, צה דיסציפלינות מלומדותידענו שנוצרה קהילה קטנה, ושמעתה הדיבור בה יח – ושאולי זהו קצה החוט שאחריו אנחנו מחפשים , ויהיה מחויב לעצם קיומנו העברת זיכרון, גם בלב הקולקטיב, כחוויה אישית קיומית ומכוננת . רק לאחר שנפגש אדם עם סיפורו החבוי, מכיר בו וחולק אותו, הוא נחלץ יפורו של האחר, מתוךמבדידות שתיקתו ויכול להקשיב וגם לשמוע את ס זה של דיבור מקצועי ואישי שזור גם בספרכגורל . עירוב-שותפותאמפתיה או זה, כהזמנה לכל קורא וקוראת לשלב בתוכו את סיפורם . * * * תוך כדי פעילות הקבוצה התחולל בנו שינוי . מול היחס הרווח לזיכרון השואה ל המאמץ לשמר את כמסר אחד, קולקטיבי ומנוסח מראש, המבוסס לרוב ע הקורבני, נקודת המוצא שלנו הפכה את ממדהטראומה מתוך דגש על ה היוצרות : הבנו שהזיכרון הוא בחירה אישית ולכן רב קולי ; הזיכרון איננו רק

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help