sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 הילית אראל - ברודסקי זוויות שונות לקשר שבין מחול לפסיכואנליזה . שריר-וולפה מתארת את העבודה הדיאדית המתרחשת בין האנליטיקאי לאנליזנד, בין הכוריאוגרף לרקדן ובין הרקדן לצופה, כתהליך המעורר הפריה הדדית לצד קשר של תלות . המאמר דן במתח הקיים בשלוש הזירות הללו בין נוכחות להיעלמות ובין הימצאות יחד לפרידה ולנפרדות, וכן בחוסר היכולת לשחזר את הרגע החד-פעמי ובן-החלוף . גילת שוזר את הטנגו הארגנטינאי בפסיכואנליזה ובעיקר על פי רוחם של דונלד ויניקוט ושל ז'אק לאקאן . הוא תר אחר החוויה היצירתית בפסיכואנליזה ובמחול ובמפגש האנושי המאפשר אותה . יצירתיות זו נולדת, לפי גילת, מעמדה נפשית המתאפשרת תוך כדי המהלך הגופני . גילת מתאר כיצד חוויה זו בטנגו פתחה עבורו מרחב של חשיבה, דמיון והתבוננות בעצמו כמטפל, כמטופל וכאדם . הפרק העשירי בספר עוסק בפסיכואנליזה וקולנוע . רינה דודאי מנתחת את הסרט Her , ודרכו היא מתייחסת לשאלה כיצד נפש אנושית, בעלת גוף, רגש ותודעה יכולה לפתח יחסי אובייקט עם מחשב . דודאי חוקרת את עולם הסייבר ובוחנת את מקומו של הגוף ( החסר ) בשיח הקיברנטי, ואת מקומם של מרחבים וירטואליים בתודעה האנושית . בפרק האחד עשר דנה אסתר שפרבר בארכיטקטורה בת זמננו וטוענת שהתהליך התכנוני-מחשבתי בארכיטקטורה ובפסיכואנליזה זקוק ליצירתיות כמרחב ביניים שמגשר בין הרוחני לממשי . שפרבר מציגה את המיתוס של דדלוס כמצע לחשיבתה זו . שני הפרקים האחרונים בספר עוסקים בתורת הסוד ובבודהיזם, אשר לדעתי קשורים גם הם לשאלת המוזה וליצירה . בפרק השנים- עשר דנה רות קרא-איוונוב קניאל במפגש הפורה שבין התיאוריה הפסיכואנליטית לבין החשיבה הקבלית והמיסטית סביב סוגיות של הולדה, מיניות והורות . היא ממחישה את חשיבות הזיווג והארוס, וכן את השלכות הרעיון שהאדם קיים "מתוך לידה" וצומח מתוך מערכות יחסים עם הזולת הן בחשיבה הקבלית והן בפסיכואנליזה .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help