sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 הילית אראל - ברודסקי באמצעות הצופים . ברטולוצ'י מספר כיצד גילה פתאום שנוספה לו עדשה נוספת למצלמה, לא של קודאק או של צייס אלא של פרויד . לדבריו, זו עדשה שמובילה את הצופה למצב תודעתי הקרוב ביותר לחלום . ברטולוצ'י מדמה את הקולנוע למעין רחם שכולנו מצויים בו כעוברים החולמים באמצעותו חלימה משותפת בעיניים פקוחות . כל אחד מיוצריו וצופיו מעבד אותו באופן אחר, וכל אחד רואה סרט אחר . כדי לייצר מונולוג כזה, לחלום אותו, ישנו צורך, לדבריו, שיהיה לך מרחב משלך - רחם, אולם קולנוע או ספת אנליזה . ספר זה מזמין את קוראיו למעין מונולוג בשניים או לרב- שיח הדומה לזה המתרחש בקולנוע או בחדר הטיפול - לחלימה משותפת עם הכותבים השונים . הספר נולד מתוך הרצון להרחיב את גבולות השיח הפסיכואנליטי ולסייע לו לצאת אל אזורים שבהם השדה של המילה אינו מאפשר מגע ישיר עם המטופל ועם החוויה ( אמיר, 2013 ) . לאור החיפוש אחר הלא-מודע בחשיבה הפסיכואנליטית, והניסיון להתחקות אחר השיח המתרחש בין המילים בשעה האנליטית - המפגש עם הכותבים השונים מביא עמו זוויות שונות או עדשות מצלמה מגוונות . הספר מציע שיח בין-תחומי שנועד להעשיר את המחשבה, והוא מיועד לאנשי הקהילה הפסיכולוגית, אך גם לקהל הרחב - לאמנים וחובבי תרבות ואמנות באשר הם . הספר נע בין נקודות הממשק והשונוּת שבין הפסיכואנליזה לבין תחומי אמנות מגוונים כגון מוזיקה, אמנות פלסטית, ספרות, צילום, קולנוע, ארכיטקטורה, מחול, תורת הסוד ובודהיזם . הכותבים מגיעים בחלקם משדה הפסיכואנליזה וחלקם משדה האמנות . כל אחד מהם מומחה בתחומו וכל אחד מהם לקח לעצמו את החופש לנסח תובנות ומחשבות אמנותיות ובין-תחומיות . שלושת הפרקים הראשונים בספר דנים באמנות פלסטית מזוויות שונות : הילית אראל-ברודסקי עוסקת באקט המחיקה באמנות ובפסיכואנליזה . היא מציגה סוגי מחיקות שונים אשר להם עומקים ומרקמים שונים, ומציעה לחשוב עליהם גם בתוך השעה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help