sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 משבר אמון המסרים וגרם להורדת יכולת הריכוז של ההמון ממסרים מילוליים למסרים חזותיים ושטחיים . בעידן המדיה הדיגיטלית הועמקה יכולת זו, והדגש הושם על היכולת של המנהיג לשטח כל דיון מדיני מעמיק לכדי 280 תווים בטוויטר . בכך הצטיין דונלד טראמפ, שהצליח בעיקר לצייץ בשחור-לבן : ביטויים בעד או נגד, "ווינר" או "לוזר", "אנחנו" או "הם" . ציוצים שעיקר גדולתם ביכולת לקבל לייקים ושיתופים רבים ולהעניק למשתמש תחושה שהוא בעד או נגד בלי להיכנס לדיונים ארוכים ומורכבים של המציאות . התהליך המחלחל של היחלשות אמון הציבור בתקשורת נמצא בתופעה רחבה יותר שאנו מאתרים כהחלשת אמון הציבור בכל תחומי חיינו : אובדן אמון במוסדות ציבור, בפוליטיקאים, במשפט, בתאגידים, באקדמיה, בנותני שירותים ציבוריים ופרטיים, ביחסים בין אנשים, בתוך המשפחה ואפילו בין בני זוג . תופעות אלו ניתן לאתר גם בייצוגים המופיעים בטקסטים פופולריים . טקסטים פופולריים שאינם מחויבים לתיאור מדויק של המציאות מתבססים על אלמנטים ממנה ובכך לעיתים הם מקדימים את זמנם ומציגים מגמות שקיימות במציאות . כדי לבחון את משמעויות העומק המוצגות בטקסטים אלו בחנו את משבר האמון כפי שהוא משתקף בז'אנרים הפופולריים : בפרסומות בטלוויזיה וברשת, בפוסטים ברשתות ובסדרות דרמה בטלוויזיה בארץ ובעולם . הספר החל להיכתב הרבה לפני המשבר בבריאות, בכלכלה ובחברה שהביא עמו נגיף הקורונה . ואולם משבר זה העצים את תופעת חוסר האמון והיה לדוגמה מרכזית ולתמה מובילה בהדגמת התהליך של אובדן האמון בין האזרח למערכות המדינה ומוסדותיה . אי-האמון לא נולד עם משבר הקורונה, הוא היה כאן שנים רבות לפני כן, אבל המפגש בין התופעה החברתית החשובה ביותר של המאה ה- ,21 הירידה באמון במעמדה של האמת, לבין המגפה הגדולה של סוף שנת ,2019 מגפת הקורונה, הביא את הנושא

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help