sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 אלירן בר אל בהרצאה השניה אתמקד בשני הסיפורים היהודיים על בריאת העולם, זה המוכר של ספר בראשית וזה המוכר פחות של ספר יצירה . אראה כיצד מובנת בעיית הראשית דרך שאלת ההתחלה, הן בשיח הדתי והן בשיח הפילוסופי . בעקבות זה האחרון, תתהווה קריאה ביקורתית ואמונית, השופכת אור חדש על הסיפורים הישנים . בהרצאה השלישית יובהר מקום השפה כתווך שבין האלוהי לאנושי . הדגש היהודי על השפה וחשיבותה, או אף על קדושת אותיותיה, יובהר כהכרחי להבנת העולם והאדם . אולם, מצד שני, הבנה זו תיקשר למדעים העכשוויים דרך שילוב הפילוסופיה, ולא דרך הניגוד לדת . בהרצאה הרביעית אתמקד ביתר שאת בהמצאה המדעית החשובה ביותר של המודרניות ( השנייה ) : תורת הקבוצות המתמטית . הקשר בינה לבין האל ובריאת העולם אמנם מפתיע אך בשום אופן אינו מקרי . דויד הילברט ( Hilbert ) , מגדולי המתמטיקאים של המאה ה- ,20 כבר הפציר ב- 4 ביוני, 1925 : אף אחד לא יגרש אותנו מגן-העדן שקנטור ברא עבורנו . האינסוף ! שום שאלה אחרת לא רגשה באופן משמעותי כל כך את נפש האדם . גלילאו לא היה אידיוט . רק אידיוט יכול להאמין שהמדע דורש מות קדושים - זה עלול להיות הכרחי בדת, אך בבוא הזמן, תוצאה מתמטית תבסס עצמה . 5 אנו נראה כיצד התבססות הוכחתו המתמטית של גאורג קנטור ( Cantor ) , אבי תורת הקבוצות, מאפשרת חשיבה אינסופית חדשה, בעלת התחלה מוחלטת שאינה יחסית לנקודת מבטנו . 5 . , . David Hilbert , " On the Infinite", in Philosophy of Mathematics , 2 nd ed edited by Paul Benacerraf and Hilary Putnam, Cambridge : Cambridge University Press, 1983, p . 191

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help