sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 רות דורות ובכך מסכלים את יכולותיו האסתטיות והיצירתיות . כשהרך הנולד 11 בן שבועיים, יושיט הוא ידו לעבר מה שנמצא לפניו . כשהתינוק בן חודשיים, יתחיל מרצונו להשתמש באצבעותיו כדי לגעת, אך לא יוכל עדיין לתפוס חפצים . מגיל חודשיים עד גיל חמישה חודשים יפתח התינוק קואורדינציה בין היד ובין העין 12 בין החודש השלישי וינסה להגיע לחפצים כדי לתפוס אותם . לרביעי, ילמד התינוק את ידיו, יכניסן לפיו וכשיחזיק בצעצוע ירעיש בו במכוון . בחודש הרביעי לאחר הלידה, היד הופכת לכלי העיקרי של חקירה מישושית . התינוק מתוודע לעולם על ידי נגיעה בחפצים . ללא ההוכחה המושגת באמצעות היד, הידע שרוכש הוא לגבי אותם עצמים, ובכלל זה חלקי גופו שלו, אינו שלם . התינוק משחק ברגליו : הוא מבין שהן קיימות, אולם הוא חייב לבדוק אותן בעזרת ידיו, לפני שמוחו מפתח רעיון או מושג תלת-מימדי של רגליים . מחקר על אודות התינוק בשלבי התפתחותו המוקדמים מוכיח בבירור את התפקיד שממלאת היד ביצירת התמונה, המחשבה וההבעה . בהיותו בן חצי שנה, יוכל התינוק להרים צעצועיו ביד אחת לאחר שהתבונן בחפץ ובחר בו . ביכולתו להעביר את החפץ מיד אחת לאחרת ולהכניסו לפיו . בין החודשים השביעי והשנים-עשר מתחילה להתפתח סדרת מיומנויות מוטוריות עדינות . התפיסה תתחזק, האצבע הסמוכה לאגודל תצביע, והתינוק יוכל לתפוס עצמים באגודל 13 ובאצבע כבאחיזת צבת, ולהרים עצמים קטנים בפעולה מדויקת . כמו כן, ישתמש בידיו בשלב זה כדי להרים עצמו למצב עמידה . בגיל שנה הופכות הידיים לאיבר שימושי והאצבעות הופכות עצמאיות, ובה בעת מתפתחת יכולת הדיבור . בגיל זה יזהה הפעוט חפצים על פי צורתם, גודלם ומשקלם, ויפנים שחלקם כבדים מדי ושהזזתם מצריכה כוח רב יותר, וחלקם קטנים מדי ויחמקו מבין אצבעותיו . כמו כן, יבין שלצעצועים מסוימים חלקים אחדים שניתן 14 להפרידם ולאחר מכן להחזירם למקומם .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help