sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

] 12 [ עולם בלי ע ב ודה מרשימים בדפוסי ההוצאה בחודשים האחרונים ; בריטניה למשל חוותה מחסור חמור בקמח, בבולי עץ ובשתילים, ככל שרבים החלו לעסוק באפייה, במלאכות עשה-זאת-בעצמך ובגננות כדי להעביר את שעות הפנאי שלהם ; ארצות הברית ידעה זינוקים הרסניים דומים בביקוש למוצרים אלה . אך היה גם שיח ציבורי לא מוכר על סוגיות גדולות יותר : האיזון בין עבודה לחיים, ערך המשפחה והקהילה, היתרונות שבחיי העיר וכן כיצד לבלות את זמננו בבטלה וכיצד לשמור על הבריאות הנפשית שלנו בעיתות מצוקה . ( בבריטניה נרשמה בתחילת המגפה כמעט הכפלה בשיעורי הדיכאון בקרב מבוגרים ; פניות בכתב לקו החם של בריאות הנפש שהקימה ממשלת ארצות הברית 6 ) עצם העובדה שהשיחות הללו מצטיירות כתופעהעלו בכמעט אלף אחוזים . חדשה ושהמסקנות העולות מהן עשויות להיראות לא אחת זמניות ולא מספקות, מחזקת את תחושתי שהאופי הגורף של חיי העבודה המסורתיים שלנו הסיח את דעתנו מהשאלות הללו עד היום . התמריצים הגדלים של המיכון המגפה מציעה הצצה לבעיות שעולם הפועל ביתר אוטומציה עתיד להתמודד איתן — סוגיות הנוגעות לחלוקת העושר, לכוחן של חברות הטכנולוגיה ולחיפוש אחר משמעות — אך בה בעת היא גם מאיצה את בואו של העולם הזה . אחת הסיבות למיתון העמוק שמדינות רבות ברחבי תבל נתונות בו עתה, לצד ראיות מן העבר, מעידות שבכל פעם שכלכלות נקלעות להאטה, המיכון יכול לצבור תאוצה . בתחילת המאה ה- 21 למשל התכווץ מספר המשרות של מזכירות, פקידות, מכירות וכיוצא באלה ( שיעורן בכלל התעסוקה ) ככל שטכנולוגיות חדשות החלו לתפוס את מקומם של העובדים ולעקור אותם מכיסאותיהם . בספר זה אני בוחן מדוע אבדו משרות כאלה המחייבות “מיומנות בינונית", בעוד עובדים המשתכרים שכר גבוה או נמוך הגדילו את חלקם בתעסוקה . אך מה שחשוב לצורכי הבחינה של מצבנו הנוכחי הוא, שלמצער בארצות הברית, הרוב המכריע של חיסול המשרות הזה התרחש בתקופה של שפל כלכלי . מחקר רב-השפעה אחד מעיד שמאז אמצע שנות השמונים, 88 אחוזים מאובדן המשרות הללו המחייבות מיומנויות בינוניות 7 נרשמו בשנה של מיתון . יתרה מכך, השפל שאנו נתונים בו עתה אינו מיתון רגיל . המגפה יוצרת גם סיבות חדשות וייחודיות לדאגה מפני איום המיכון . בראש ובראשונה,

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help