sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

] 10 [ עולם בלי ע ב ודה ומהירידה בשיעור ההשתתפות בעבודה . במילים אחרות, ככל שהקורונה התפשטה מצאנו את עצמנו נדחפים לפתע לעולם המציע הרבה פחות עבודה — לא משום שהעבודה עברה תהליך של אוטומציה, של מיכון — אלא בגלל הצעדים שאולצנו לנקוט בתגובה לנגיף ( סגרים, ריחוק חברתי, בידוד מרצון וכיוצא באלה ) , שחיסלו לחלוטין את הביקוש שמשרות רבות נסמכו עליו . כך קרה שאנו נאלצים להתמודד אף מהר יותר עם האתגרים שהעסיקו אותי בכתיבת ספר זה . אנדרו יאנג ( Yang ) , מתמודד לנשיאות ארצות הברית ב- 2020 שהתמקד באיום העקירה מהעבודה, היטיב לנסח זאת : “ככל הנראה 2 עליי להבהיר,היה עליי לדבר על המגפה ולא על האוטומציה", כתב בטוויטר . איום האבטלה הטכנולוגית בעתיד לא הוסר : אדרבה, יש לנו סיבות רבות לחשוב שהאיום חמור אף יותר מבעבר . אך המגפה העניקה לנו גם הצצה מפחידה לעתיד, תובנה לעוצמת האתגרים שיהיה עלינו להתמודד איתם בבוא העת . הצצה לעתיד כפי שנראה להלן, הקושי היסודי המצפה לנו נעוץ בחלוקה . הקִדמה הטכנולוגית אולי מעניקה לנו, כקולקטיב, רווחה גדולה מאי-פעם, אך כיצד נחלק אותה בשעה שדפוסי החלוקה המסורתיים שלנו — תשלום שכר על עבודה שבני אדם עושים — אפקטיביים פחות מבעבר ? זו כמובן בדיוק הבעיה ששלטה בחיי הכלכלה בשנת 2020 . בן לילה התעוררו המוני עובדים ברחבי העולם ומצאו את עצמם בלי עבודה ובלי הכנסה . מה עלינו לעשות ? לטענתי בשעה כזו על המדינה לקבל עליה תפקיד גדול הרבה יותר בחלוקת הרווחה בחברה באמצעות מה שאני מכנה “המדינה הגדולה" . המגפה הוכיחה שאין חלופה אמינה אחרת . מדינות שונות אימצו תוכניות שונות זו מזו בגוניהן, אך כולן כרוכות במדינה גדולה פי כמה וכמה, המספקת הכנסה לחסרי העבודה . אדרבה, רעיונות שנחשבו אך לפני חודשים אחדים למופרכים — כמו הכנסה בסיסית — נהפכו במהירות לנחלת הכלל כמעט בכל קצות השיח הפוליטי . כדי לתמוך במובטלים ולסייע לכלכלה בכלל לוותה ארצות הברית כבר יותר מפי חמישה מהמלווים שלוותה בשיא המשבר הפיננסי של השנים 2007 – 2008 , ובריטניה שברה בשנת 2020 שיאי 3 הלוואות בעיתות שלום . חוץ מסוגיית חלוקת העושר יש עוד שני אתגרים גדולים שנוכל לצפות להם בעולם המציע פחות עבודה, ושניהם אינם קשורים כמעט לכלכלה .

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help