sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

6 | ספרות מבעד לקירות הכיתה בבחירה בהוראת ספרות האמנתי שאוכל לתת לתלמידיי את החופש לדמיין, לראות מעבר למגבלות חייהם כאן ועכשיו ; לחשוב על מה שהיו מבקשים לעצמם ולהאמין ביכולתם להשיגו ; לדמיין חברה שהיו רוצים לחיות בה ולפעול למענה . יעל : זכורים לי בעיקר אותם רגעים בבית הילדים בקיבוץ, מנוחת הצוהריים, שבה היינו אמורים כולנו לנוח בשקט . זו הייתה שעה הקריאה האהובה עליי . הלכתי לאיבוד בתוך הספרים . חייתי עם תמר בדפי יומנה, קפאתי מאימה עם טרזן בג׳ונגל והערצתי את ג׳ו מהחמישייה הסודית . בכל שבוע חיכיתי לשעת הספרייה, להיות הראשונה לשאול את הספרים החדשים, ומה רבה הייתה האכזבה כשאלה בוששו לבוא . גדלתי בבית קורא, אך הספרים באו מספריית הקיבוץ, ולשם היה צריך להחזירם בתום הקריאה . האמת היא שבקיבוץ רצו שאלמד הנדסת כימיה, אבל בחרתי בספרות ואיני מצטערת על כך עד היום . מרגע שיכולתי לקנות לעצמי ספרים הפכו חנויות הספרים לרגעי הקסם של ימי הבילוי . עד היום אני מפזרת ספרים שסיימתי לקרוא בבתי מלון ברחבי העולם . אבל יש כאלה שנחרתים בליבי, שחוזרים עימי הביתה, מביטים אליי מסלון ביתי ומלווים אותי עוד שנים רבות במועדוני קוראים שאני מארגנת . אני אישה של סיפורים, אוהבת לקרוא אותם, לשמוע, לספר ולהציג . בכיתותיי נהגתי לקרוא בקול, והתלמידים הקשיבו . אלה היו הרגעים היפים של השיעור . היום שולחים ילדיי את הנכדים אליי : "סבתא יודעת לספר יותר טוב" . אילנה : בתיכון למדתי במגמה ביולוגית . לאחר שירות צבאי ביחידת מחשבים הבנתי שאיני רוצה לעסוק כל חיי במקצוע שאומנם הוא נדרש, אך אין בו רגשות ודמיון, ובחרתי בספרות . לימודי הספרות היו לי למקור של עניין וסיפוק, וההוראה – לאתגר מתמשך . שבתי כמורה לתיכון שבו למדתי כדי ללמד בחטיבת ביניים שזה עתה הוקמה, ופגשתי בחברה הישראלית שלא הכרתי : בכיתות ז׳ שבהן לימדתי היו גם תלמידים שהתקשו בקריאה ובכתיבה, ולא הפסקתי לחפש דרכים לעזור להם . שאלתי את עצמי : איך אוכל לגרום לתלמידיי שבהקבצה ג׳ ( היו אז הקבצות ! ) ללמוד ? איך אגרום לתלמידים שבקושי קוראים להתרגש מיצירת ספרות ? כיצד להשתמש בשפה באופן מיטבי בכל תחום שיעסקו בו ? לא הכרתי את פרירה ואת משנתו, אך ראיתי באוריינות מפתח לעתידם . לצד תלמידי הקבצה ג׳ לימדתי בהקבצות א׳ ובכיתות החטיבה העליונה, והתלמידים לא הפסיקו להפתיע אותי בשאלות ובתובנות מקוריות . עם תלמידיי חיפשתי דרכים ללמד וללמוד שלא באמצעות הכתבה בלבד או הדיבור שלי, ולא רק לפי תוכנית הלימודים, אלא לפי הצרכים והעניין שהתגבשו בכיתה . זכורים לי

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help