sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

עודד מנדה - לוי 12 אינו קיים בעולם הפיזיקלי . המרחב, על פי קאנט, הוא צורת הסתכלות ( אינטואיציה ) טהורה, טרנסצנדנטית, תחום אפריורי של 5 החל בעמדה זו של קאנט והמשך התודעה המכונן את המציאות . בהוסרל ואחרים, ניתן לומר באופן מכליל שהמקום נתפס בהקשר לאורגניזמים חיים, ובאופן פרטיקולרי, ביחס לגוף האנושי החי . תפיסה זו מעניקה חשיבות ומעמד ייחודי לחוויה האנושית של המקום, של המרחב האנושי, אשר בתוכו האדם חי, פועל ומקיים 6 המקום מתרחק מתפיסת קשר אינטימי וסובייקטיבי עם סביבתו . ה"מיכל" האריסטוטלית ונותר כדבר שאינו עוד מהודק, נייח ומתוחם באופן ברור . הוא חורג מהגדרתו כישות ונהפך לזירת התרחשות ( taking place ) , למרחב חיים המוגדר על ידי רצונות, אפשרויות וצרכים, ומושתת על הֶקשרים אנושיים מידיים, על קִרבה וזהות . אלה הם פני הדברים בניגוד שבין "מקום" ל"אי – 7 גישה מקום" ( Place and Placelesness ) בגישתו של רלף ( Relph ) , המציגה את הפעילות המרחבית כאי – מקום, כמרחב אחיד ונעדר 8 גיוון או שונות, או בהבחנה של הגיאוגרף יי – פו – טואן ( Yi - Fu Tuan ) בין "מרחב" לַ"מקום" המיוחד והחד – פעמי . 9 בהציגו את הופעתה וחידושה של "הגיאוגרפיה פורטוגלי, של המקום" ( "הגיאוגרפיה ההומניסטית" ) ביחס ל"גיאוגרפיה של המרחב", מציין : בִמקום המרחב המוחלט, האובייקטיבי, היא העמידה את המרחב האישי, הסובייקטיבי, החד – פעמי ; ובמקום המטרה הפוזיטיביסטית של מציאת המכנה המשותף — חוק כללי אחד או מספר מצומצם של חוקים להסברת המגוון העצום של התופעות — היא העמידה מטרה הפוכה : זיהוי ואיתור והדגשה של המגוון, המיוחד, הסובייקטיבי והחד – פעמי שקיימים באדם ובסביבה, ובמערכת היחסים ביניהם [ … ] . במקום ההסבר השכלתני והמרוחק, גיאוגרפיה חדשה זו הציעה את ההבנה 10 והחוויה הישירה והבלתי אמצעית [ … ] .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help