sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

יעל ( זַרְמִי ) פּוֹיָס 12 בני תרבויות שונות, בעודם קוראים ומפרשים סיפור המתחולל בתרבות שונה משלהם . מתוך מכלול התרבויות שנפגשו בקבוצת הלימוד החולקת נתיב מקצועי משותף — מקצוע ההוראה — התמקדתי בעיקר בשני צירי מתח שבלטו בתגובות המשתתפים בכתב ובעל – פה : הציר היהודי ערבי והציר הגברי נשי . הסיפור הפרטי של התנסות חינוכית – ספרותית והתובנות הצומחות מתוך תהליכי פרשנותו יונקים את משמעותם גם מחשיבותו של הסיפור בחייהם המקצועיים של מורים . סיפורי מורים על התנסויותיהם מהווים היום אחד מהמקורות המעניינים והמרתקים להבנת הידע הייחודי למורים . אוסיף ואציין שאני מקווה שמתוך שורותיו של הסיפור הפרטי תצמחנה שאלות רחבות יותר על מהותם של מפגשים בין – תרבותיים, על מאפייני המפגש עם ספרות בת תרבות זרה על “סיכוייו“ ו“סיכוניו“, על הדילמות המעסיקות את מי שמנווט מפגשים כאלה, על תחושת אי – הנוחות הנגרמת מכניסה למערבולת שאלות שאנו נמנעים מלשאול ביומיום, תוך כדי שמירת גבולותיו של שיח שאין בו כדי לסכן בפועל את מעמדו ומקומו של איש . סיפורי מתרחש במכללה אקדמית לחינוך בצפון ישראל, במסגרת לימודים לקראת תואר שני בחינוך ( M . Ed ) , ששותפים לה מורים יהודים וערבים ממסגרות חינוכיות שונות ומתחומי דעת מגוונים . לפני כמה שנים התחלתי את המסע עם קבוצה של מורים – לומדים שכולם יהודים למעט ערבי אחד . לקורס קראתי “הוראת ספרות בגישה רב – תחומית“ . בשלב מסוים במהלך הקורס, לאחר שלמדנו להכיר זה את זה, הזמנתי את הקבוצה לחוויית קריאה ופרשנות של ספר שנתקלתי בו אז לראשונה והתרשמתי ממנו מאוד . רציתי לקרוא יחד עם המורים ולחלוק עמם רשמי קריאה . 2 שעוד ידובר בה הייתה זו הנובלה בן החולות מאת הסופר טאהר בן ג'לון, בהמשך . בעקבות קריאת פרקי הנובלה התקיימו שיחות מרתקות והלומדים סיפרו על התנסויות, חוויות, זיכרונות ותחושות שליוו אותם בזמן הקריאה, ותוך כדי כך חשפו עולם שלם של טקסטים שפִּרנס את תגובותיהם . זכור לי אירוע אחד שפקח את עיניי ואִתגר אותי להמשיך ולבחון את ההתרחשויות בקבוצותיי ; בפרק התשיעי שח המספר את לבטי נפשה של הדמות המרכזית ומביא דברים שכתבה במסתרי חדרה : “וביום אחר היה הפסוק הזה : ‘לאלוהים אנחנו ואליו נשוב', והוא הוסיף באותיות קטנות : ‘אם ארצה' . כפירה ! כפירה ! 2 . כל המובאות לקוחות מבן ג'לון, ט' . 1999 . בן החולות . תרגום : י' קנז . תל אביב : עם עובד .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help