sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

דרור ק' לוי 10 שלה, הנשורת שלאחר גל המימוש . הספר מנסה לתקוף סוגיה זו ואת נגזרותיה מפרספקטיבות שונות — היסטורית, סמיוטית, מרקסיסטית, פסיכואנליטית — ובוחן את השלכותיה על מושג ה"ביקורת", שכן התמורות שחולל הפוסטמודרני בשדה התרבות מחייבות רוויזיה באסטרטגיות של הפעולה הביקורתית . כונסו בו מאמרים שנכתבו בשנים האחרונות, הנסבים על היבטים שונים של התרבות בתחומי הספרות, האמנות, הצילום והארכיטקטורה . המסה הראשונה, “ההיעלמות הגדולה : מזמן למרחב ולהיפך", עוסקת בתהליכי המִרחוּב של התרבות בעידן הקפיטליזם המאוחר, שהביאו להיווצרותו של יחס חדש בין ראייה לדיבור, בין דימוי למילה . היא מבקשת להראות כיצד דחיקתו של ההיגיון הלשוני ( תלוי הזמן הכרונולוגי והרציף ) והחלפתו בקטגוריה המרחבית של הבו – זמניות חוללו שינוי גורף באופניה של הבניית המציאות . הבו – זמניות המתעצמת יצרה הווה מתמשך כצורה מרחבית חדשה של טמפורליות — מרחב אימננטי, שטוח, דחוס ונטול היררכיה . המסה השנייה, “המסך, או הריקות כמסמן : התשוקה אל הממשי בשיח הבזות", דנה בגרעין הטראומטי של הממשי ועוקבת אחר העיוותים של ייצוגי הגוף והחלל באמנות האוונגרד העכשווית כעדות למה שמעולל הווירטואלי לממשי . היא מצביעה על הפרדוקסליות שביסוד התשוקה אל הממשי באמנות זו, המנסה ליצור קרע במסך . בתוך כך היא מבקשת לטעון שחיסולו של ממד העומק בחלל הפוסטמודרני הביא להיפוכו של מושג ה"ריקות" כמצע פני שטח להתגלותו של חלל הייצוג . זהו מומנט חדש בתוך הקפיטליזם, שבו חדֵלה הריקות לתפקד כסימן של העדר והופכת לסימן של נוכחות טכנולוגית בלתי נראית ומצויה בכול . המסה השלישית דנה בתנאים ההיסטוריים והמטריאליים להופעתם של שיח המלנכוליה וספרות ה"סתיו" בין שתי מלחמות העולם, ומנסה להעמיד את השיח הזה במונחים סמיוטיים על

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help