sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

אורי דורצ ' ין 14 איציק שמלי . נדמה שקל להסביר את הבחירה בשיר זה ובמבצעיו , שכן הוא וגם הם מסמלים כביכול את פניה השונים של החברה והתרבות הישראלית : הגבעטרון הוא שם נרדף ל " ארץ ישראל היפה ", כלומר הישנה , האשכנזית , שרוח " ההתיישבות העובדת " שורה עליה ; איציק שמלי , המעטר את הביצוע בסלסולים קוליים , מסמל את תרומתן של עדות המזרח לתערובת הישראליות ; ואילו סאבלימינל , אשר לא בכדי מוכר בקרב הציבור בכינויו הלועזי ולא בשמו הפרטי , מסמל את ישראל הצעירה שפניה מופנות ואוזניה כרויות לנעשה בעולם . הישראלים שאותם כביכול מייצג סאבלימינל במפגש הסימבולי הזה , אולי להבדיל מאלה שמייצגים הגבעטרון ושמלי , ממקמים את עצמם ביחס לתרבות המכונה גלובלית , שהשפעתה אמריקאית בעיקרה , לא פחות מכפי שהם ממקמים את עצמם ביחס לקטגוריות מקומיות מוכרות . במפגש המוזיקלי הזה מתבלטים כמה וכמה צירי יחס סמליים : ישן לעומת חדש , אשכנזי לעומת מזרחי , שורשי לעומת מיובא , קולקטיבי לעומת אינדיווידואלי — כל אלה כמו מבקשים לומר דבר מה על המגמות המאפיינות את החברה והתרבות בישראל בשנתה השישים . אבל אפשר גם שקוטבי הצירים אינם מסמנים יחסי ניגוד דווקא . " שיר השישים " מתפקד אמנם כמסמן יעיל של צירי הניגוד אבל בו – בזמן קורא לנו לבחון ביתר תשומת לב את מהותו של האובייקט המסומן , קרי את " התרבות הישראלית " . במובן זה מתגלה המוזיקה הישראלית של סאבלימינל , שמלי והגבעטרון גם יחד כניסוח מחדש של סגנונות לא מקומיים : ההיפ – הופ שואב את השראתו מאמריקה , המוזיקה המזרחית מאגן הים 2 היצירה המוזיקלית , התיכון ו " שירי ארץ ישראל " ממזרח אירופה . 2 . לדיון מורחב במוזיקה הישראלית העכשווית ובמקורותיה הסגנוניים ראו ) 2004 ( Regev and Seroussi .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help