sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מרלין וניג 8 הקרנות של סרטים חרדיים באורך מלא . המחקר הנוכחי מתחיל שם — בצירוף המקרים הזה שבו החל הקולנוע החרדי את דרכו והצטלב בדרכי . באופן לא רשמי אני מלווה את הקולנוע הזה עוד משנותיו הראשונות ) במשך עשור ( , ובאופן רשמי עסקתי בו במסגרת החוג לתיאטרון באוניברסיטה העברית במשך שנתיים . צפיתי בתופעה, שימשתי ) ועודני משמשת כיום ( כתובת בת – סמכא בתחומי התיאטרון והקולנוע החרדי עבור יוצרים חרדיים . כמו כן, ביימתי סרטים אשר נכללים בהגדרה "קולנוע חרדי" . הסרט הראשון שבאמצעותו נחשפתי לתופעה היה בעקבות המלצתה של רבנית חשובה מחסידות בעלזא, אישיות בפני עצמה, שהציעה לי להצטרף אליה . אני מודה שבשעת ההצעה לא ייחסתי לכך חשיבות רבה, שכן, בעוונותיי, לא האמנתי שקיים קולנוע חרדי . הייתי בטוחה שהצעת הרבנית מסתכמת בהקרנת שקופיות . ובכל זאת, החמיאה לי עצם ההצעה והצטרפתי אליה לערב ששינה את חיי . ההתלהבות שהציפה את הקולנוע הישראלי בראשיתו קמה לתחייה לנגד עיניי בעת ההקרנה החרדית . בבת אחת נחשפתי למחזה בלתי נשכח . מאות נשים ונערות חרדיות, מכל קשת הזרמים החרדיים, הציפו את רחבת אולמי "חפצדי" בשכונת רוממה בירושלים . הייתה באוויר תחושה של התרגשות אמיתית, אווירה של חגיגיות אשר נסכה כבוד לאירוע . התנאים העלובים שבהם נמכרו הכרטיסים וחוסר האסתטיקה של רחבת האולם העצימו בי את התחושה שהקהל הזה לא הגיע בשביל ה"שואו החברתי", אלא בשביל היצירה עצמה והסקרנות הטבעית שהיא מעוררת . נדחסנו לאולם החתונות שבו הופרדו הכיסאות מהשולחנות כדי לשמש כמושבים . שני מסכי ענק נתלו על הקיר המתפורר . באולם חתונות זה צפיתי לראשונה בסרט חרדי . ברגע שהמסך התמלא נשים חרדיות, הבנתי שאני עדה לחוויה היסטורית, למשהו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help