sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הגבר המובס 13 המקרים במעשה יצירה המצביע על הקושי הסוציו – תרבותי העצום להכיר בוודאות התבוסה, מחד גיסא, ועל ההכרה בתבוסה תוך פירוק שיטתי של עולם הערכים שהוביל למלחמה והצגת עולם ערכים תחליפי, מאידך גיסא . בשני הקורפוסים הסרטים רוויים חזרות . באופן בלתי נמנע, החזרתיות — המבנית והתימטית — נתפסת כסימפטום של הטקסט, החוזר שוב ושוב אל מקור הכאב והטראומה . אך עיקר המורכבות הטקסטואלית נעוץ בראיית הסימפטומטיות הטקסטואלית הזו כהצהרה אידיאולוגית שיטתית כנגד הגבריות הלבנה הלאומנית – הכובשת . כפי שאתאר בהרחבה בגוף הספר, החזרתיות הסימפטומטית אל קעקוע הגוף והגופניות כופה על הצופה עמדה מוסרית ביחס לטקסט . במקרה של הקולנוע המערב גרמני החדש, קעקוע הגבריות הארית משמעו התנגדות לנאציזם, על האידיאולוגיה הלאומנית והגזענית הקשורה בו . במקרה של הקולנוע האמריקאי, קעקוע הגבריות הלבנה של הכובש מוליך לעמדה אנטי – לאומנית ואנטי – אימפריאליסטית . במבוא לספר אסקור את מצב המחקר על פי שלושה צירים תימטיים : קולנוע, טראומה וגבריות . כן אציג את הנחות היסוד של העבודה . בפרק הראשון אדון בדגמי הגבריות הפוסט – טראומטית בקולנוע המערב גרמני החדש — דגם הא – מיניות הילדית, דגם הביסקסואליות האוטופית ודגם הטרנס – סקסואליות . בפרק השני אדון בדגמי הגבריות הפוסט – טראומטית בקולנוע האמריקאי על מלחמת וייטנאם — דגם ההיפר – מסקוליניות הא – מינית, דגם הגבריות ההומואירוטית ודגם הגבריות האימפוטנטית . בפרק הסיכום של העבודה אעמיד מחדש את קני המידה המשותפים לתיאור הגבריות המובסת בשני הקורפוסים ואת מאפייני הקולנוע הפוסט – טראומטי בתור שכזה .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help