sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא 13 להתמודד עם הפער בין הסובייקטיבי המתגלם באמנות לבין האובייקטיבי המתגלם במדע, באמצעות שימוש בממדים בין – סובייקטיביים . הכישלון של הפוזיטיביזם להבין את העולם קשור ברצונו להעמיד את עצמו מחוץ ל"עולם החיים" . הסובייקט משוקע ביסוד אינדיווידואלי ובוחן את תחושותיו שלו ללא מחויבות לסביבה המקיפה אותו — עולמו הפנימי הוא מרחב הפעולה העיקרי שלו . הבין – סובייקטיביות מאפשרת הכלה של עולם התופעות החברתי בתודעה ולא יציאה ממנו, אך בו בזמן התודעה מתפתחת במגעה עם התודעה ה"אחרת", דבר המאפשר תהליך של זיקוק מעודף סובייקטיביות . הסובייקטים מקיימים תהליך של אוניברסליזציה והכללה תוך כדי המפגש ביניהם ; התרבות החזותית והייצוג החזותי משמשים זירה אידיאלית לבין – סובייקטיביות שכזו . היוצר מניח באופן פומבי את המסמן ובכך הוא מצהיר על פרשנותו לעולם באמצעות האובייקט . השימוש באובייקט המעוצב ) פיזית אך גם ערכית ואסתטית ( במרחב הציבורי מבטא קבלה של עמדה פרשנית זו או דחייה שלה מצד הקהל . הניסיון להבין את העולם אינו חייב להיעשות רק בעזרת טענות לוגיות פורמליות, הוא יכול להתבהר באופן משכנע לא פחות באמצעים ייצוגים עיצוביים וחזותיים . הבין – סובייקטיביות ) כתחליף אפשרי לאובייקטיביות ( מבקשת זירות שבהן ניתן www . e - mago . co . il / Editor / history - 1109 . htm

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help