sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

אוריינות חזותית 10 בזמן אמת ומשמר אותה כ"גחלת לוחשת" המצויה מעל לזמן ולמקום, כך התודעה אינה יכולה לחשוב את עצמה באופן חי מחוץ לעולם האובייקטים . תרבות חזותית ניתנת להכללה במסגרת רחבה של מחקר פנומנולוגי ) המדגיש את אופני הפירוש ( ואתנוגרפי ) המדגיש ייצוג סדור של אירועים ופעולות אנושיות ( . נבקש להציע שש תכונות המאפיינות את הממד החזותי ומקנות לו את כושרו לספק תובנות ייחודיות ביחס למציאות : אילוסטרציה, קונקרטיזציה, עדות, פרשנות, ייצוג וסימבוליזם . הספר שלפנינו מבקש להציג "קריאות" פנומנולוגיות בעולם הייצוגים החזותי כדרך לביסוסה של אוריינות חזותית יוצרת ופרשנית בעת ובעונה אחת . מבחנו של הייצוג החזותי הוא ביכולתו לזכות את המתבונן בצורת ידיעה או הכרה של מכלול המשמעויות והדקויות של הפעילות האנושית, הניתנת לחילוץ באילוסטרציה הנחזית בעין והמוגדרת במונחי מקום וזמן קונקרטיים . ביטוי קונקרטי במונחי מקום וזמן ואילוסטרציה של רעיון או טענה הופכים ביחד לעדות בדבר אמיתותה של הטענה, לפחות בעיני המתבונן . הטענה בדבר קיומן של קלטות מפלילות עשויה לחלץ הודאה באשמה והבעת חרטה או הכחשה . הקביעה כי "מציאות" מסוימת הוקפאה והיא עשויה להעיד על קיומה שלה באופן פומבי ממחישה את ההיבט הקונקרטי – ראייתי אך לא פחות מכך גם את המשמעויות שניתנות לפיסת מציאות שהוקפאה ומאיימת להרעיד את אמות הספים . באופן אחר, הצלם מיקי קרצמן מציג עדות מצולמת לסבל הפלסטיני שעין ציונית מתקשה לעכל . ראשית, הייצוג של הסבל טוען לקיומו ומסמן באופן בינארי את החלוקה בין קורבן לבין מקרבן, ושנית, הוא מקיים בגינו שיח מילולי וחזותי – חתרני המבקש לשנות דפוסי חשיבה הרווחים יותר משנות דור . מיקי קרצמן, החומה בגילה, 2002 . מפליא שיש כל כך מעט אמנות פוליטית בארץ מוזיאון 'על התפר'

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help