sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 אופרת הסבון הישראלית בנוסף לחשיבות הממצאים הטקסטואליים בנוגע לייצוגי המקום ( ישראל ) בסדרות הללו, עשויות מסקנותיו של המחקר להעשיר את הדיון על הפקות המקור בארץ ועל תקצובן . מהי הפקת מקור הזכאית לתקציבים ולתמיכה ממשלתית ? האם "הפקת מקור" משמעותה הפקה מקומית, דוברת עברית ובהשתתפות שחקנים ישראלים בלבד ? או שמא מדובר בהפקה אשר מלבד הפרמטרים האלה נדרשת בסממנים ייחודיים, שהם חלק מהשיח התרבותי, הגיאוגרפי, הכלכלי והפוליטי, המאפיינים את המקום שבו הופקה הסדרה ? מחקרים קודמים בנושא 3 מחקר זה מבוסס על ההנחה שהטלוויזיה ושידוריה הם סוכני תרבות . על כן התיאוריות שעליהן אתבסס כאן תתקשרנה באופן ישיר או עקיף ללימודי תרבות ( Cultural Studies ) כמו תיאוריות קולנוע וטלוויזיה ביקורתיות ותיאוריות הדנות בריאליזם בז'אנר סדרות הדרמה היומיות בהמשכים . לפי סייטר ( Seiter ) , תיאוריות טלוויזיה ביקורתיות צמחו מתוך המסורת הסטרוקטורלית והסמיוטית שהתוו 4 תיאוריטיקנים כגון בארת, מץ, אנדרו וטרנר : באמצעות הפנייה ליכולות הסמליות והתקשורתיות של בני האדם ככלל, הסמיוטיקה והסטרוקטורליזם מסייעים לנו להבחין בקשרים בין שדות מחקר שונים המשויכים בדרך כלל לתחומים אקדמיים שונים . על כן הם מתאימים במיוחד לחקר 5 הטלוויזיה . בבואי לבדוק אם קיימים מאפיינים מקומיים באופרות הסבון ובטלנובלות הישראליות ומהם מאפיינים אלה, אתבסס אפוא על מתודולוגיות המקובלות בסטרוקטורליזם, בסמיולוגיה ובאנתרופולוגיה ואיעזר במחקרים הדנים בריאליזם בז'אנר אופרות 6 הסבון הבריטיות ובטלנובלות הלטינו – אמריקאיות .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help