sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 | חותם נעמי : הכשרת מורות ומורים למנהיגות חברתית-חינוכית תוך כדי פעולה, המבוססים על כתיבה אתנוגרפית . כל פרק עומד בפני עצמו ומציג נקודת מבט ייחודית של הכותב או הכותבת על תוכנית ההכשרה, ויחד יוצרים הפרקים פסיפס מייצג של הנעשה בתוכנית . הספר פותח בפרק המתאר את התוכנית החדשה שעוצבה מנקודת מבטן של המנהלות האקדמיות . הוא עוסק בחזון, בתפיסה, ביסודות המארגנים ובעקרונות הפעולה של התוכנית . לאחר הפרק הפותח הספר מחולק לשני שערים על פי שתי קבוצות ההשתייכות של נשות ואנשי הסגל הכותבים : קבוצת הדעת וקבוצת הבית . ההכשרה היא הכשרה אינטגרטיבית, והחותמיסטיות והחותמיסטים ( כך אנו מכנות את הלומדות והלומדים בתוכנית ) לומדים בשתי קבוצות שמובילים אותן מובילי ומובילות הדעת ומובילי ומובילות הבית . בקבוצת הדעת לומדים את הוראת תחום הדעת, ומשתתפים בה כל החותמיסטים והחותמיסטיות מכל קצות הארץ המיועדים ללמד תחום דעת מסוים . בקבוצת הבית לומדים את הנושאים הגנריים שאינם תלויי תחום דעת, ומשתתפים בה חותמיסטים וחותמיסטיות המלמדים בבתי ספר באותו אזור גאוגרפי . ההכרעה לחלק את הפרקים לשני שערים באופן הזה נבעה מהרצון לייצג את מבנה ההכשרה – אופן ותוכן . השער הראשון מכיל ארבעה פרקים שכתבו מובילי ומובילות קבוצות הדעת, והם כוללים התייחסות לשבעה מתחומי הדעת הנלמדים בהכשרה . את הפרק הראשון כתבה מובילת דעת ספרות, לשון ומקרא, והיא נוגעת בכתיבתה באתגר של הובלת קבוצה רב-תחומית . את הפרק השני כתבו שתי מובילות קבוצת היסודי, והוא עוסק בעיצוב זהות אישית ומקצועית באמצעות מחקר פעולה מנקודת מבט של הלומדות והמלמדות גם יחד . את הפרק השלישי כתבה מובילת דעת גאוגרפיה בנושא הלמידה הקונסטרוקטיביסטית, שהיא עוגן מרכזי בתוכנית, בהקשר של הוראת הגאוגרפיה . הפרק המסיים את השער נכתב בידי מוביל דעת היסטוריה-אזרחות, שבקבוצתו לומדים חותמיסטיות וחותמיסטים שמלמדים את שני המקצועות . בפרק מוצג מהלך פדגוגי שבו המורה לומד עם תלמידיו יחדיו . השער השני מכיל ארבעה פרקים שכתבו מובילי ומובילות קבוצות הבית . כל אחת ואחד מהם בחר את הפרספקטיבה שלו לכתיבה לאור התבוננות על הובלתו את קבוצת הבית . בפרק הראשון מתוארים תהליכי טיפוח תודעה ביקורתית בקרב מורי ומורות חותם : מפגש בין האישי לפוליטי . בפרק השני נבחנת הכשרת חותם נעמי בראי הגותם של פאולו פריירה וג׳ידו קרישנמורטי . בפרק השלישי מתוארת התנסות להרחבת הבסיס התאורטי וההקשר של הדיון

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help