sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 גליה רבינוביץ', גדעון נפתלי, יערה לוין - פריימן הייתה יותר מוכשרת ממני ולכן קרעתי את הציורים . למדתי בבית ספר לאחיות וזה לא היה זה ולכן עזבתי . למדתי להיות מורה אבל גם המקצוע הזה לא היה בדיוק אז עזבתי אותו . עשיתי תואר שני וגם זה לא היה זה ולכן לא עבדתי בתחום . הבעל שלי שנים רבות "לא היה זה" . בעוד היא מונה את הדברים פרצה דינה בבכי . היא הרגישה, כפי שסיפרה מאוחר יותר, שבעצם בזבזה את חייה בחיפושים תמידיים . לאחר מכן ביקשה ממנה גליה למנות את הדברים שהם "כן זה" בחייה ודינה מנתה : עיסוקה הנוכחי כמטפלת משפחתית, שמחת החיים שלה, ילדיה ונכדיה ובעלה ( אותו בעל מאז נעוריה ) . הוריה של דינה ניצלו במהלך השואה מפני שברחו מפולין לרוסיה . לאחר שעלו ארצה הם המשיכו לעשות שינויים רבים ובעצם פיתחו מערכת שורשים שטוחה שאותה הנחילו מבלי דעת לדינה . דינה העידה על עצמה שגם היא בעצם התחמקה כל חייה מהעיסוקים שבהם בחרה, מהבעל שלה ומחברויות עמוקות . היא הוסיפה תוך כדי השיחה שגם בנה הבכור אינו מרוצה מהעיסוק שלו אף על פי שהוא עובד תמיד בחברות בעלות שם ובתנאים מצוינים . היא ציינה בחשש מסוים שנדמה לה שגם הנכד, בנו של אותו בן, ירש את הדפוס הזה ומתנהל לפיו . דפוס נוסף שדינה מבינה כיום שהוא מנהל אותה הוא קיום קשרים עמוקים ומשמעותיים עם אנשים מעטים בלבד וכן ניתוק חד ומוחלט מאנשים : "כשמשהו נגמר אני מוחקת ועוברת הלאה" . דינה חיה לפי דפוס השורשים השטוחים את מרבית חייה מבלי שתבין כי חוסר הסיפוק המתמיד שלה מעיסוקיה ומאנשים בסביבתה נעוץ בדפוס לא מודע שאותו ירשה מהוריה, ניצולי השואה . כדי לאפשר לדינה להתנתק מדפוס השורשים השטוחים ביקשה ממנה גליה לעמוד ליד החלון, להביט החוצה ולתאר מה היא רואה . דינה סיפרה שהיא רואה את העיר תל-אביב על שלל אורותיה . גליה שאלה אותה : "האם את רואה שם בחוץ שואה ? " השאלה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help