sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 ספר הצילום התיעודי הפעיל סטרייקר היה במידה רבה אף מקור לגלגולים רבים שעברו התצלומים הנדונים ולמשמעויות ולפרשנויות רבות ושונות, לעתים מנוגדות, שיוחסו להם בעקבותיהם . נראה שמאמציו של סטרייקר להפצת התצלומים לא היו נושאים פרי לולא עוצמתם הויזואלית הרבה וערכם הקונוטטיבי המשמעותי . הם מהווים דוגמה מובהקת לקביעתו של רולאן בארת ( Barthes ) , שהקוד הקונוטטיבי של תצלומים אינו "טבעי" או "מלאכותי", כי 3 בנוסף לאיכות האסתטית ולהיבט אם כרוך בהיסטוריה ובתרבות . ההומני הבולט שאפיין אותם, דימויי FSA-ה התקשרו באופן מורכב עם מיתוסים קולקטיביים השייכים להיסטוריה האמריקאית, אשר בין הבולטים בהם המיתוס האגררי . לפי מיתוס זה, עבודת האדמה והקרבה לאדמה מייצגים את צורת החיים הנכונה והבריאה ביותר, המשקפת את רצון האל, בהתאם לחזון של תומס ג'פרסון ( Jefferson ) שראה באיכר הקטן את המרכיב החשוב ביותר של האוכלוסייה 4 מעבר למשבר הכלכלי, דעיכתה של אמריקה האמריקאית . הכפרית ייצגה ברמה התרבותית משבר זהות משמעותי עבור אומה שהחקלאות הייתה ביסודה וביסוד מורשתה . הקונוטציות שעוררו התצלומים בהקשר זה השפיעו הן על אופני השימוש בהם כייצוגים סימבוליים והן על תפיסתם על ידי קהל היעד העיקרי שלהם - ציבור מעמד הביניים האורבני . במרוצת השנים הפכו תצלומי FSA-ה למייצגים הויזואליים המוכרים ביותר של תקופת השפל הכלכלי ולדוגמה הבולטת ביותר לצילום תיעודי בהיסטוריוגרפיה של הצילום . ספרי הצילום התיעודיים הביקורתיים, המוכרים פחות, מייצגים למעשה את הגלגול יוצא הדופן, העצמאי, המורכב והביקורתי ביותר של התצלומים הללו . מחברי הספרים היו דמויות מתחום הספרות, כמו מק'לייש, ריצ'רד רייט ( Wright ) וג'יימס אגי ( Agee ) או חוקרים מתחום מדעי החברה, כמו פול ש' טיילור ( Taylor ) וארתור רייפר ( Raper ) , שפעלו בסוגים שונים ומידות שונות של שיתוף פעולה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help