sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 סלון המסורבים הרובע הבווארי ) , דמויות אינדיבידואליות ( אבני נגף ) או קבוצות סקטוריאליות ( אנדרטה לעובדי תעשיית הטקסטיל ) - הם מעמתים את הציבור המקומי עם מאורעות העבר ומאלצים אותו להתמודד 9 גם עם השלכותיהם על החברה הגרמנית העכשווית . גרמניה, שביקשה להיות "נקייה מיהודים", מבקשת עתה באמצעות תרבות ההנצחה העשירה למלא את החלל העמוק שהותירה העלמתם של היהודים מהמרחב של הרייך השלישי . באמצעות ההנצחה, על אתריה ומבניה השונים, מבקשת גרמניה לעקוב לא רק אחר תהליך הגירוש, הכליאה והמוות, אלא גם אחר חיי היום-יום של קורבנות השואה, ולהנכיח את הפעילות התרבותית-האמנותית שהיו מעורבים בה, פעילות שלא חדלו ממנה גם בהיותם כלואים במחנות שהוקמו ביוזמת המשטר הנאצי . המבעים האמנותיים שנעשו בתקופת השואה מציגים את עוצמת רוח האדם המבקשת, גם ברגעים הקשים ביותר, לנסוק מעלה ולשמר את צלם האנוש . הישג זה בולט בייחוד על רקע הניסיון לערטל את אסירי המחנות מהאישיות היחידנית שלהם ולהפכם ללא-אדם, למספרים בתעשיית המוות . יצירות האמנות שנעשו בהשראת אותו פרק אפל נובעות לא פעם מהצורך להבין את משמעות התקופה . בעוד אחדות מהיצירות מתעמתות עם הצלקות הטראומטיות שהותירה אחריה השואה, אחרות מבקשות להעלות את זכר מיליוני הנספים, מתוך הנכחתם המתמדת בהוויה העכשווית . 9 . Pnina Rosenberg , " The Memorials of Berlin : Bystanders and Remembrance - Together on Stage", Prism : An Interdisciplinary Journal for Holocaust Educators 2 ( 2010 ) : 90 - 97

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help