sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 מתרבות של בחינות – לפדגוגיה עכשווית האוטונומיה, את השינון והחשיבה ; ששת המאמרים בשער החמישי מתמקדים בבעיותיה של השיטה הבגרותית בישראל ובהשלכותיה הקשות על המערכת כולה ; חמשת מאמרי השער השישי בוחנים את מה שמכנים "חינוך ערכי", מונח מעורפל שיש לעשות בו סדר, וכמה היבטים ספציפיים שלו ; השער השביעי, שעוסק באוריינות לשונית ומתמטית, מתייחס למה שנעשה או אינו נעשה אצלנו כשורה בתחום זה ; השער השמיני על טכנולוגיה וחינוך מקצועי מייחד לנושא מאמרים הכוללים התייחסות לוויכוח על חינוך מקצועי נפרד בישראל - כן או לא ; בשער התשיעי כלולים שני מאמרים על מצבם של מנהלי בתי הספר ועל היעדרם ממעורבות "פוליטית" בסוגיות חינוכיות ארציות ; השער העשירי מתייחס למורים, תלמידים והורים, ומייחד שנים-עשר מאמרים לגורמי מפתח אלה ; השער האחד-עשר עוסק במרוכז בחינוך אלטרנטיבי-עתידי ; השער השנים-עשר בוחן את הקשר החשוב בין חינוך לכלכלה ; ואילו השער השלושה-עשר, האחרון, מציג את הצורך האקוטי בגוף שיבצע תכנון אסטרטגי ארוך-טווח למערכת החינוך שלנו . חלקו האחרון של הספר, שנקרא סיכום ומבט קדימה : מצריכת מידע לייצור ידע, ולא פורסם עד כה, מציג באופן מסודר ובהרחבה את השקפתי על מערכת החינוך וכיצד נכון שתיראה בתוך שנים אחדות . הספר עשוי לעניין את ציבור המורים והמחנכים, אנשי אקדמיה, אנשי משרד החינוך, הורים ואנשים נוספים שתחום החינוך קרוב ללבם . לשמחתי, מספרם של אלה עלה מאוד בשנים האחרונות . הספר קורא לקוראיו לנקוט עמדה אקטיבית כלפי מערכת החינוך, ליזום פעילות או להצטרף לפעילות קיימת - יש היום גופים חוץ- ממסדיים רבים שפועלים במרחב הציבורי - למען מערכת טובה יותר עבור ילדינו ונכדינו . אני סבור שהמאמרים המקובצים בספר יכולים לשמש בסיס לדיונים רבים בכיתות הלימוד, בחדרי המורים, באקדמיה ובמקומות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help