sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 אברהם פרנק בעידן הפוסט-מודרני . השפעות שני הגורמים הללו על הילדים, בני הנוער ומוסדות החינוך הן מיידיות : שעמום מן המערכת שעוסקת בהנחלת ידע מחד גיסא, וערפל ערכי מסוכן ובלתי מטופל מאידך גיסא . מערכת החינוך הנוכחית שלנו הפכה לא רלוונטית במידה רבה : בוגריה הם בעלי השכלה רדודה ועולם ערכי בעייתי . הספר שלפנינו מכיל שישים ושמונה מאמרים שכתבתי ופורסמו בשנים האחרונות בעיתונים, בכתבי עת, באתרים שונים ובבלוג האישי, ובחלקו האחרון - הצגת חזון חינוכי כולל, שיש לחתור אליו במהלך העשור הנוכחי . הספר מחולק לשערים, שבכל אחד מהם כמה מאמרים, המופיעים בו בסדר כרונולוגי על פי מועד כתיבתם, רובם ככולם מהשנים 2008 - 2012 . בין המאמרים ניתן למצוא מידה של חפיפה ברעיונות - כיוון שמנחה אותם השקפה רעיונית אחת - ועם זאת, נקודת המוצא היא שונה, בהתאם לנסיבות הספציפיות שבהן נכתבו הדברים . סוגיות שונות שהיוו עילה לכתיבת מאמר, משתלבות בהשקפה החינוכית הכוללת . הקוראים יכולים כמובן לדלג על מאמר שתוכנו נראה להם מוכר, אבל כאלה יהיו מעט . המאמרים הם קצרים, תמציתיים וכתובים באופן קריא על מנת להקל על הקוראים את הבנת הנושא המורכב מאוד - מערכת החינוך . עם זאת, אי-אפשר לטעות בכוונתו הרצינית של הכותב להציג את השאלה - "האם יש בכלל חלופה למצב הנוכחי ? ", ולהעמיד מודל חינוכי חדש ומעודכן עבור מדינת ישראל . השער הראשון בספר כולל מאמר אחד בלבד, שמתייחס למאפייני התקופה ולמשמעויות החינוכיות שעולות ממנה ; השער השני עוסק במדיניות משרד החינוך ובמוטיבציות של הנהגתו בשנים האחרונות, וזאת מתוך גישה ביקורתית ; השער השלישי מציג היבטים שונים של ממדי ה"רוח" בתהליכים החינוכיים : אמונה מול מדע, חיפוש משמעות בחינוך, הפרטה, דמוקרטיה, בין הוראה לחינוך ועוד ; השער הרביעי בוחן את נושאי הסטנדרטיזציה,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help