sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

משה שוקד 14 ממחקריי בשנים האחרונות המעידות על השינויים שעברתי אני עצמי . ואולי, כפי שרמזתי קודם, היה זה מתוך רצון להינתק מראשית הדרך המקצועית שקשרה אותי בעבותות אל "החוויה הסוציולוגית הישראלית" של מיזוג גלויות ובניין אומה . בדיעבד, קובץ זה הוא מעין המשך לספר קודם שהופיע תחת הכותרת מסע ישראלי ) 2002 ( , אבל נבדל ממנו בכך ש"מסע ישראלי א" היה פרי משנה סדורה שהציגה תיאור כרונולוגי של מהלך חיים של מי שגדל בדרום תל – אביב והיה חבר בדור "הצברים" שהתבגר לאחר הקמת המדינה בתקופת העלייה ההמונית, חזה במהפכים הפוליטיים ובתקוות השלום שהתבדו, והשתתף בהתרחבות המערך האוניברסיטאי אשר פרץ את מונופול האוניברסיטה העברית בירושלים . ספר זה, לעומתו, אין בו כלל ממד כרונולוגי אישי, אלא הוא משקף סוגיות ייחודיות, חברתיות ומקצועיות, הקשורות זו לזו בשאלות מפתח של תצפית ופרשנות המאפיינות את המתודה האנתרופולוגית . קראתי לספר זה "מסע אנתרופולוגי" מכיוון שהוא מדגים ברוב חלקיו קטעים מדרך מקצועית שהייתי שותף לחבורה המייסדת שלה באוניברסיטאות בארץ . ואולם, אני רואה את עצמי כיום עד לתהליך של טשטוש גבולות ומחיקת תווי האופי הייחודיים של הדיסציפלינה האנתרופולוגית . תצפית זו מעוררת בי את התחושה שאולי אני נושא תסמונת של "האנתרופולוג האחרון" בדומה למהפכות אחרות שהצלחתן השאירה את מחולליהן מוזרים וזנוחים במרתף ההיסטוריה . האנתרופולוגיה, שהייתה עד ראשית שנות ה – 70 מילה זרה באקדמיה הישראלית, הפכה כיום למושג זהות המושאל לאין סוף של מדענים וכותבים למיניהם . חוקרי חברה לגווניהם, פילוסופים, סופרים, עיתונאים, תיירים והרפתקנים מציגים תיאורים ופרשנויות הזוכים להיקרא על ידם או על ידי אחרים "אנתרופולוגיים" . אפילו באכסניה האקדמית שלי באוניברסיטת תל – אביב, "הסדנה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help