sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 11 את חייה של לוּבּוֹב שָׁפּוֹרינָה, ציירת אחר, הצידה מהחוק ומהחסד", ומתרגמת, בת למעמד אצולה שיומניה ראו אור כספר המונה יותר מאלף עמודים . שפורינה, שהיגרה מברית המועצות עם המהפכה וחזרה אליה בשנות העשרים המאוחרות, חווה את המדינה שכינתה "ארץ המוֹרלוֹקים" כהולכת ושוקעת בחזרה אל ימי הביניים . זהו כעין יומן מסע בעולם הולך ומשתנה, עולם המצטייר כיותר ויותר פנטסטי ומשונה . שפורינה מתארת ביומנה גם את המצור על לנינגרד בימי מלחמת העולם השנייה - ניסיון גבולי שאימת את ציפיותיה הגרועות ביותר, זמן שבו המציאות חדלה להעמיד פנים שהיא מתאימה לחיים . סטפנובה קוראת את יומניה של שפורינה כ"'אני מאשים' שהתפרשׂ 12 היא רואה בהם תיעוד של מציאות גבולית על פני עשרות שנים" . העוטה על עצמה מסכה של נורמליות, ומשווה אותם לתיאורים ישירים של גיהנום ב סיפורי קולימה של וַרלאם שָׁלָמוֹב, שכתב על חיי האסירים במחנות הסובייטיים, ובספרו של פרימו לוי השוקעים והניצולים . באותה מציאות גבולית חיה את חייה גם אליסה פּוֹרֶת, ציירת ומאיירת שאיירה ספרי ילדים קלאסיים דוגמת פו הדוב ו אליס בארץ הפלאות , הצעירה משפורינה בשני עשורים . היא הייתה בת דורם של אלה שנולדו על תפר המאות - נבוקוב, חארמס - וכתבה בסוף שנות השישים של המאה הקודמת ספר זיכרונות על בני זמנה . נימת הדברים שבה היא מתארת אפיזודות מהחיים בארץ "שמאחורי המראה" שלווה וקלילה . היא מפגינה ברשימותיה שוויון נפש כלפי ה"היסטוריה רבתי", וכמו במתכוון, מתרכזת במה שנראה כזוטות : "מהמאורעות ניטל הנפח ובמידת מה גם המשמעות, הפרטים זוכים לחידוד קומי, העיקר נדחק אל מעבר לשוליים [ . . . ] המתווה החיצוני של המתרחש נעשה בהיר 11 שם, עמ' 94 ספר זה . 12 שם, עמ' 87 ספר זה .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help