sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר 9 דחוסה יותר בתדר הזה מישראל-פלסטין . הכפרים שרוקנו ונהרסו בנכבה, הכפרים הלא מוכרים של הקהילה הבדואית בנגב, העימות המתמשך בגדה המערבית הכבושה, הפגיעה הנמשכת בקהילות ישראליות מוחלשות . בעבור קרצמן כל קרן רחוב בעיר וכל צומת דרכים במדבר הם כור שממנו בוקעים קולות העבר והעתיד ובתווך ההווה שבו שניהם משתנים ומקובעים . קרצמן הוא ממקימי ארגון שוברים שתיקה . כפי שמסביר מי שיזם את הקמתו, יהודה שאול, המייסדים האמינו ש״אם אנשים יידעו מה קורה באמת, הם יתעוררו ולא יסכימו לדברים האלה״ ( עמ׳ 118 ) . הדבר מתקשר לאופן שבו מציג קרצמן את המטרות של עבודתו האמנותית . הוא אומר שהיא נועדה לקדם את מה שהוא מכנה “הזכות לראות״ : “ככל שהשלטון יכול לראות, גם האזרח יכול לראות״ ( עמ׳ 87 ) . את הזכות לראות אפשר לסווג כחלק מהזכות “לדעת״ שארגון שוברים שתיקה פועל לקדם . למעשה, הזכויות לראות ולדעת הופכות לחובות לראות ולדעת כשמדובר בפשעים המבוצעים בשמם של אלה שהם היעד לידע . בפעילותם רבת השנים בשוברים שתיקה, קרצמן ושאול גילו שהציבור לא תמיד רוצה לשמוע את מה שהשלטון מסתיר וחלקו הגדול מעדיף שלא לראות ולא לדעת ; ואם הידע והמראה נכפה על הציבור - זעמו מופנה אל השליח ולא אל המציאות שהוא מתאר . מצב סוציו-פוליטי זה הופך את המעיד, בין אם הוא דובר או צלם, לדיסידנט, ואת עבודתו משינוע של מידע להתנגדות . נולדתי וגדלתי בירושלים . התבגרתי בדיוק בנקודה שבה נחצתה ב- 1948 . חזית דירתנו פנתה למערב ירושלים שבה חייתי, החלון האחורי השקיף על שייח ג׳ראח ומעבר לה שכונות נוספות שבהן

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help